خبرهای داغ:
معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:
معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: توجه به عبادت، عبودیت، رعایت حجاب و دفاع از ولایت در سخت‌ترین شرایط بر اساس حلم و معرفت حضرت زینب (س) بود.
کد خبر: ۹۰۰۳۳۲۸
|
۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
دفاع حضرت زینب (س) از ولایت بر اساس معرفت بود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت زینب (س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار آموزشی در زمینه احکام دریافت نکردند، ولی بسیاری از اساتید در محضر حضرت اظهار عجز می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: فهم حضرت زینب (س) از احکام الهی و معارف دینی به اندازه‌ای بالا بود که نیازی نداشتند کسی برای ایشان معارف دینی را بیان کند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه حضرت زینب (س) زهد، عبادت و معارف را از حضرت زهرا (س) آموختند گفت: این بانوی بزرگوار روش مبارزه با دشمن درون و بیرون را بر اساس دستورات خدای سبحان فراگرفتند بنابراین در جریان کربلا و پیش از کربلا روش مبارزاتی بر اساس تفسیر قرآن و معارف را برگزیدند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال امام علی (ع) با عبور از کنار حجره حضرت زینب (س) مشاهده کردند حضرت در حال برگزاری جلسه تفسیر قرآن هستند و از این اقدام لذت بردند و لحظاتی به تفسیر قرآن ایشان گوش دادند. تفسیر قرآن مبارزه‌ای در برابر تهاجم فرهنگی دشمن بود.

نجاریان‌زاده با اشاره به مبارزات حضرت زینب (س) گفت: گریه حضرت در زمینه جریان عاشورا از جمله مبارزات بود و در خطبه‌ای که در کوفه قرائت کردند شجاعت و دفاع از دین و ولایت را به نمایش گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: چشمه‌های معرفت از درون حضرت زینب (س) جاری بود و از بیرون معلمانی مانند امام علی (ع)، حضرت زهرا (س)، امام حسین (ع) و امام حسن (ع) تربیت عملی حضرت را بر عهده داشتند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به ارتباط حضرت زینب (س) با ذات اقدس الهی گفت: امام حسین (ع) در سخنی به حضرت زینب (س) فرمودند: من را در نماز شب فراموش نکن که حکایت از ارتباط معنوی و خلوص حضرت در عبادت دارد.

وی یادآور شد: توجه به عبادت، رعایت حجاب و دفاع از ولایت در سخت‌ترین شرایط بر اساس حلم و معرفت حضرت زینب (س) بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها