خبرهای داغ:
عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه مطرح کرد
عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: وظیفه حفظ امام معصوم(ع) و حجت خدا در برابر خطرات شیوه و اقدامی است که حضرت زینب(س) در این زمینه با شجاعت و ایثار عمل کردند.
کد خبر: ۹۰۰۳۳۳۷
|
۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج حجت‌الاسلام محمد دشتی  ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت زینب(س) به محبان اهل بیت(ع) اظهار کرد: شیوه مبارزاتی حضرت زینب(س) را می‌توان به دو مقطع تقسیم کرد مقطعی که در کنار پدر و برادرانشان امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بودند و مقطعی دیگر که در ماجرای کربلا و پس از شهادت امام حسین(ع) روی داد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت در مقطع نخست وارد مسائل سیاسی نشدند البته به این معنا نیست که حضرت دغدغه نداشتند بلکه به این دلیل که از نظر عفاف و حجاب و ارتباط زنان با نامحرم در اسلام توصیه شده و در غیر موارد ضروری زنان مسلمان نباید در معرض دید و مخاطب مردان نامحرم باشند.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه عنوان کرد: بانوان اهل بیت(ع) نسبت به تربیت زنان جامعه اسلامی، حمایت و ارشاد آنها و پاسخگویی به مشکلات و مسائل احساس مسؤولیت داشتند بنابراین آنها مورد مراجعه بانوان مسلمان بودند و در زمینه تربیت و ارشاد بانوان در ابعاد مختلف فرهنگ اسلام و ابعاد سیاسی فعالیت داشتند.

وی با اشاره به شیوه مبارزاتی حضرت زینب(س) در مقطع دوم زندگانی گفت: تقویت جبهه خودی و ساماندهی و مدیریت داخلی نیروها از جمله اقدامات این بانوی بزرگوار بود که در شرایط بحرانی پس از شهادت امام حسین(ع) به آنها اهتمام داشتند.

دشتی خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) با مشورت امام سجاد(ع) امور کاروان را مدیریت و جمعیت باقیمانده از زنان و کودکان را حفظ و حراست کردند.

وی افشاگری حقیقت ظالمانه و منحرفانه دشمن را از دیگر محورهای مبارزاتی حضرت زینب(س) ذکر کرد و افزود: حضرت به افشا کردن رفتار و گفتار غیراسلامی و انسانی مخالفان اهتمام داشتند و با تکیه بر قرآن و سیره رسول الله(ص) توطئه‌ها را بر ملا کردند.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه عنوان کرد: حضرت زینب(س) با شجاعت و پذیرش خطر در برابر دشمن به ظاهر پیروز ایستادگی کرده و دشمن را از نظر روحی به عقب‌نشینی و شکست وادار کردند.

وی با اشاره به حمایت از امام معصوم(ع) به عنوان  محور دیگر مبارزات حضرت زینب(س) گفت: برخی اوقات امام معصوم(ع) در معرض آسیب از سوی دشمن قرار می‌گرفت و وظیفه حفظ امام معصوم(ع) و حجت خدا در برابر خطرات شیوه و اقدامی است که حضرت در این زمینه با شجاعت و ایثار از امام معصوم و حجت خدا دفاع می‌کردند.

دشتی یادآور شد: زمانی که عبیدالله بن زیاد دستور قتل امام سجاد(ع) را صادر کرد حضرت زینب(س) خود را سپر حجت خدا قرار داد و با تمام وجود و جدیت فرمودند هیچ راهی برای کشتن امام ندارید مگر اینکه من را بکشید و زمانی‌که دشمن رشادت و جدیت حضرت زینب (س) را دید از تصمیم خود عقب‌نشینی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها