خبرهای داغ:
استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم:

مسؤولان مراقب نفوذ دشمنان باشند/ ایجاد شبهه و دودستگی توطئه دشمن است

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم گفت: مسؤولان امروز باید مراقب نفوذ دشمنان باشند؛ چراکه ایجاد شبهه و دودستگی توطئه دشمن است.
کد خبر: ۹۰۰۳۳۴۷
|
۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرپد، آیت‌الله احمد عابدی در سی و چهارمین یادواره شهدای روستای میغان شهرستان شاهرود که در حسینیه شهدای این روستا برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل و روز جمهوری اسلامی، با اشاره به شهید و شهادت و تأثیر آن در جامعه و حفظ حکومت اسلامی اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت یک فرهنگ قرآنی است.
وی تصریح کرد: خداوند در آیات متفاوتی درباره شهید و شهادت و مقام آن مطالبی را بیان فرموده است که زنده‌ بودن شهدا و روزی‌ خوردن آنها نزد خداوند از بارزترین آن‌هاست.
استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم افزود: شهید، شاهدی است که خداوند قرار داده تا ناظر اعمال بندگانش باشند و آن‌ها را یاری کنند؛ چون زنده و در جامعه اثرگذار هستند و این نعمتی بزرگ است که خدا شامل حال بندگان مؤمن و صالح خود می‌کند تا راهنما باشند.
عابدی خاطرنشان کرد: در روایات مختلفی در عظمت شهید و شهادت مطلبی بیان ‌شده و رسول اکرم (ص) در حدیثی مفصل در باب مقام شهید و شهادت مطالبی ارزشمند را بیان و به همگان گوشزد فرمودند که هر که می‌خواهد خدا خریدار او باشد، باید به مقام شهادت برسد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز جمهوری اسلامی و تحقق حکومت الله بعد از 1400 سال بیان کرد: امام راحل به‌عنوان یک فقیه و مرجع بزرگ بر اساس آموزه‌های دین قیام و حکومت اسلامی را بر مبنای حکومت ولایت‌فقیه در جامعه عصر غیبت ارائه کردند.
استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم عنوان کرد: این مدل حکومتی با تحقق دموکراسی و مردم‌سالاری دینی در جامعه الگویی برای همه دولت‌ها و ملت‌هایی که خواهان دموکراسی و مردم‌سالاری هستند، شده است و ما امروز در سراسر دنیا این موضوع را مشاهده می‌کنیم.
عابدی با اشاره به توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی و تحقق حکومت اسلامی اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی با اسلام ناب مخالف هستند و تمام تلاش آن‌ها برای این است که اسلام ناب را مهار کنند و از بین ببرند.
وی تصریح کرد: آنها برای همین هدف، داعش، طالبان، وهابیت و سلفی‌ها را ایجاد کردند تا چهره اسلام ناب را در جهان تخریب کنند و چهره‌ای دروغین از اسلام را به جهانیان ارائه دهند تا جهانیان از اسلام کناره بگیرند.
استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم تأکید کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران، اسلام در جهان سربلند است و توطئه‌های دشمنان تاکنون نقش بر آب شده و خواهد شد.
وی افزود: باید مراقب نفوذ دشمنان در جامعه اسلامی باشیم؛ چراکه دشمن می‌خواهد با نفوذ، ایجاد شبهه و دودستگی جامعه را از هم بپاشاند و این حربه‌ای است که به کار گرفته و باید مسؤولان مراقب باشند.
استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم اضافه کرد: مردم با بصیرت خود در صحنه هستند و از انقلاب دفاع می‌کنند و مسؤولان هم باید در کنار مردم در این راه حرکت کنند.
عابدی در خصوص شعار سال و تأکید رهبری بر حمایت از کالای ملی گفت: رهبری در چند سال اخیر تأکید بر تولید ملی و حمایت و توجه به آن فرمودند و باید همه به‌خصوص مردم در این مسیر حرکت کنند و مانند همیشه در تحقق اهداف نظام و ولایت در خط مقدم قرار گیرند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها