خبرهای داغ:
امام جمعه موقت اهواز گفت: موانع تولید داخلی بسیار زیاد است و برای رشد کردن در زمینه تولید به یک برنامه‌ریزی و هماهنگی همه جانبه و همچنین یک ثبات اقتصادی، نیاز است تا رغبت در تولید ایجاد شود.
کد خبر: ۹۰۰۳۴۰۱
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵

آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاربسیج در اهواز، اظهار کرد: شعار امسال را می‌توان عصاره‌ای از  شعارهای سال گذشته دانست و برای تحقق این شعار لازم است بخشی از زیر‌ساخت‌ها توسط دولت ایجاد بشود تا تولیدکننده‌ها بتوانند هزینه و نرخ تولید را پایین بیاورند و کیفیت محصولات را بالا ببرند.

وی به دغدغه‌ها و مشکلات درزمینهٔ تولید اشاره ورد و گفت: وقتی یک تولیدکننده لازم باشد  چند میلیارد هزینه کند تا فقط بتواند زمین خریداری کند و یا چند میلیارد هزینه برای دریافت مجوزها پرداخت کند قطعاً هیچ‌وقت این سرمایه را درزمینهٔ تولید داخلی مصرف نمی‌کند بلکه  از کشورهای مختلف کالا وارد کشور می‌کند و از این طریق سرمایه خودش را افزایش می‌دهد.

امام‌جمعه موقت اهواز گفت: لازم است مسئولین برای حل و رفع موانع موجود درزمینهٔ تولید داخلی چاره‌اندیشی کنند و زیرساخت‌های لازم را مهیا کنند. 

وی در ادامه افزود: برای حل مشکلات تولید لازم است مقررات و تشریفات اداری باید کمتر شود و همچنین بانک‌ها باید نرخ‌ سود تسهیلاتی که به تولیدکننده‌ها می‌دهند را پایین بیاورند و همچنین نسبت به نرخ ارز نیز باید برای تولیدکنندگان تمهیداتی در نظر گرفته بشود چراکه قطعاً برخی از مواد اولیه و یا تجهیزات کارخانه‌ها را از خارج کشور وارد می‌کنند لذا باید یک پشتوانه داشته باشند. 

حسن‌زاده عنوان کرد: برای تحقق شعار حمایت از تولید داخلی تمام مجموعه‌ها باید همت کنند تا هم کیفیت بالا برود و هم هزینه تولید پایین بیاید همچنین در بعضی از زمینه‌ها باید رقابت ایجاد بشود که می‌توان به صنعت خودروسازی اشاره کرد، لازم است تولید در این صنعت از انحصاری بودن خارج بشود تا با بالا رفتن کیفیت، مردم نیز به حمایت از تولید داخلی رو بیاورند.

وی اظهار کرد: موانع تولید داخلی بسیار زیاد است و برای رشد کردن درزمینهٔ تولید به یک برنامه‌ریزی و هماهنگی همه‌جانبه و همچنین یک ثبات اقتصادی، نیاز است تا رغبت در تولید ایجاد شود، همچنین تولیدکنندگان نیز در تولیدات خود باید احساس مسئولیت و تعهد و تعصب داشته باشند تا با یک‌همت جدی در راستای تحقق شعاری که مقام معظم رهبری برای امسال در نظر گرفته‌شده است قدم برداشته بشود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها