خبرهای داغ:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم گفت: فاضلاب یک فرصت است و باید صنعتگران در این حوزه سرمایه گذاری کرده و با تصفیه فاضلاب از پساب آن در بخش صنعت استفاده کنند.
کد خبر: ۹۰۰۳۵۲۶
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
لزوم سرمایه گذاری بخش صنعت در تصفیه فاضلاب قم/باید پروژه‌های دولتی اقتصادی شوند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید حسن رضوی با اشاره به وضعیت آب بخش کشاورزی در استان قم اظهار کرد: آب در این بخش بیشتر به منابع زیرزمینی وابسته است و بخش کشاورزی استان قم وابستگی به آب‌های سطحی ندارد.

وی ادامه داد: فاضلاب یک فرصت است و باید صنعتگران این حوزه سرمایه گذاری کرده و با تصفیه فاضلاب از پساب آن در بخش صنعت استفاده کنند، پساب امکانی برای استان قم است تا این استان بتواند از آن برای توسعه بخش صنعت استفاده کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم افزود: در این استان از منابع بانک توسعه اسلامی استفاده شده و با منابع این بانک تصفیه خانه فاضلاب شماره دو شهر قم و شبکه فاضلاب در محله نیروگاه و منطقه سه این شهر ساخته شد. منابع بانک توسعه اسلامی فرصتی بود که از آن استفاده شد و برای احداث شبکه فاضلاب در منطقه پردیسان قم باید به دنبال استفاده از چنین فرصت‌هایی باشیم.

رضوی با اشاره به لزوم جذب سرمایه گذاری برای احداث شبکه فاضلاب منطقه پردیسان قم اظهار کرد: دولت از منابع خودش امکان ساخت پروژه‌هایی همچون این شبکه را به صورت کامل ندارد و برای احداث شبکه فاضلاب در منطقه پردیسان قم باید به دنبال جذب سرمایه گذار داخلی یا خارجی باشیم.

وی ادامه داد: سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در پروژه‌ها به دنبال کسب درآمد است، به عنوان مثال در پروژه شبکه فاضلاب پردیسان قم سرمایه گذار به دنبال تضمین خرید پساب تصفیه شده است و این در حالی است که امکان مصرف این پساب در بخش صنعت منطقه نیزار وجود دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم افزود: باید به دنبال این باشیم که پروژه‌های دولتی اقتصادی شوند تا امکان واگذاری این پروژه‌ها به بخش خصوصی باشد وگرنه تا زمانی که این پروژه‌ها اقتصادی نباشند، هیچ کسی حاضر به سرمایه گذاری در آن‌ها نخواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته در احداث پروژه‌های مرتبط با آب الزاما بحث اقتصادی مطرح نیست و تامین آب برای مردم جزو وظایف حاکمیت است.
ارسال نظرات