خبرهای داغ:
شهردار قم از اتصال غرب به شرق قم با اجرای پروژه ۲۵ کیلومتری بلوار فردوسی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۳۵۵۸
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
اتصال غرب به شرق قم با اجرای پروژه ۲۵ کیلومتری بلوار فردوسی/ پروژه هزارهکتاری محدوده کوه خضر با حفظ توپوگرافی موجود اجرا می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد عصر امروز در دیدار آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و امام جمعه قم، با بیان اینکه تیم مدیریت شهری قم در حال ورود پایان سومین سال فعالیت خود است اظهار کرد: خوشبختانه انسجام خوبی در تیم مدیریت شهری برقرار شده و بسیاری از چالش‌هایی که وجود داشته برطرف شده است.

وی با اشاره به اقتضائات و شرایط کاری در شهر قم تصریح کرد: تمام تلاش ما در این مدت بر این بوده که بتوانیم انسجام خوبی را متناسب با شرایط قم به وجود آوریم و صفات و نارضایتی‌هایی که در خصوص شهرداری‌ها بوده را به حداقل برسانیم.

شهردار قم با تاکید بر اینکه وضعیت شهر قم نسبت به سایر کلان‌شهر‌ها بسیار مطلوب‌تر است گفت: امسال دومین سال حرکت در راستای برنامه قم ۱۴۰۰ است و توانستیم سال گذشته روند خوبی را در تحقق اهداف برنامه آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری در سال ۹۴ بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان به اضافه ۳۳۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت بود گفت: سال ۹۵ بودجه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۶ بودجه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی را در دستور کار قرار دادیم و امسال نیز بودجه شهرداری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تدوین شده است.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه بودجه سال ۹۷ شهرداری کمی محتاطانه تدوین شده است افزود: درآمد در سال ۹۵ بیش از ۱۰۰ درصد تحقق یافت و در سال ۹۶ میزان تحقق بودجه بیش از ۸۰ درصد بودجه است.

وی گفت: اگرچه درآمد بیشتری داشتیم، اما به نسبت پیش‌بینی تحقق کمتری ایجاد شده است.

شهردار قم با اشاره به شرایط نامناسب اقتصادی و مالی در کشور گفت: در این شرایط تدوین چنین بودجه‌ای کار عجیب و مشکلی به نظر می‌رسد، اما خوشبختانه در سال ۹۶ توانستیم گام‌های بسیار خوبی در راستای تحقق بودجه برداریم و همین روند را با توان بیشتری در سال ۹۷ ادامه خواهیم داد.

وی اذعان کرد: بسیاری از پروژه‌های شهرداری با سرعت و کیفیت قابل توجهی پیش می‌رود؛ برخی پروژه‌ها با مشکلاتی مواجه بود که حل شده و در همین ماه‌های ابتدایی سال به سرانجام خواهد رسید.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه شهرداری در سال ۹۷ پروژه‌های بزرگی را پیش‌بینی کرده است گفت: یکی از این پروژه‌ها اجرای ادامه بلوار عماریاسر است؛ عرض پروژه از ۵۵ متر به ۴۵ متر کاهش یافته و پروژه در دو سطح اجرایی می‌شود و بدنه‌ها هم به متراژ‌های کمتر کاهش یافته تا هزینه تملکات کاهش یابد.

وی به پروژه بلوار فردوسی اشاره کرد و افزود: این پروژه غرب و شرق قم را به هم متصل می‌کند و قریب به ۲۵ کیلومتر آزادسازی مسیر را به دنبال خواهد داشت؛ مناطق دو، چهار، پنج و یک درگیر این پروژه خواهند بود که بخش زیادی از مشکلات ترافیکی شهر را حل خواهد کرد.

شهردار قم اتصال پروژه بلوار جمهوری به کمربندی امام علی را مورد توجه قرار داد و افزود: یکی از مشکلات ما در اجرای ادامه بلوار عماریاسر بحث تملکات است که نیازمندی مشارکت مردم و بزرگان شهر برای بازگشایی این مسیر هستیم.

وی یکی دیگر از پروژه‌های شهرداری در سال ۹۷ را اجرای ادامه بلوار سمیه عنوان کرد و افزود: فاز اول مترو به طول ۵.۲ کیلومتر باید تا پایان سال به بهره‌برداری برسد و پیش‌بینی‌های مالی و تامین واگن‌ها صورت گرفته تا بتوانیم پروژه را تکمیل کنیم.

سقائیان‌نژاد تکمیل رمپ و لوپ‌های ۹ دی، تکمیل تقاطع میدان ولیعصر، اجرای تقاطع ... مسطح کیوانفر و خیابان امام خمینی (ره)، خرید تعدادی اتوبوس برای حمل و نقل شهری، نوسازی ۱۲۰ دستگاه اتوبوس فرسوده و... را جزو پروژه‌های سال ۹۷ دانست و گفت: قراردادی نیز با کشور روسیه داریم که بتوانیم حمل و نقل شهری قم را توسعه دهیم.

وی با اشاره به پروژه هزار هکتاری تفریحی گردشگری بوستان کوثر تا کوه خضر نبی اظهار کرد: در صورتی که این پروژه اجرایی شود شرایط بسیار خوبی از نظر گردشگری در شهر قم ایجاد خواهد شد و کام مردم را شیرین خواهد کرد.

شهردار قم با تاکید بر اینکه هیچ دخل و تصرف جدی در محدوده کوهستان‌های کوه خضر صورت نخواهد گرفت اذعان کرد: تاکید ما بر این است که توپوگرافی طبیعی منطقه حفظ شده و با همین شرایط خدمات‌رسانی به مردم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه روزانه ۷۰۰ تن تولید زباله در شهر قم صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: در گذشته کمتر از ۷۰۰ کیلوگرم تفکیک از مبدا صورت می‌گرفت که با اقدامات صورت گرفت این میزان تفکیک از مبدا به بیش از ۷۰ تن رسیده است.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اقدامات نوروزی شهرداری قم اظهار کرد: تاکید ما بر این بود که در کنار خدمات رسانی به مسافرین، نظم شهری بر هم نخورد و در این راستا چند بوستان شهری را به کمپ زائرین تبدیل کردیم و اجازه نصب چادر در مکان‌های دیگر شهر را ندادیم.

وی با تاکید بر توسعه خدمات الکترونیک در سال ۹۷ خاطرنشان کرد: تمهیدات ویژه‌ای برای ارائه خدمات ویژه الکترونیکی در سال ۹۷ پیش‌بینی کردیم

شهردار قم با اشاره به شرایط تحقق درآمد پایدار شهرداری‌ها اظهار کرد: دولت در برخی از قوانین در حال پیشبرد شرایطی است که در نهایت شهرداری‌ها متضرر خواهند شد و روند مدیریت شهری با مشکل مواجه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت سال گذشته بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به شهرداری تهران برای پرداخت حقوق کمک کرده است افزود: شهرداری‌ها خاکریز نظام هستند و اگر به آن‌ها کمک نشود شهرداری‌های تمام شهر‌ها با مشکلاتی، چون تهران مواجه خواهند شد؛ تضعیف شهرداری‌ها موجب ناامیدی مردم از خدمت‌رسانی خواهد شد.
ارسال نظرات