رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

اشتغالزایی در واحدهای صنعتی و معدنی استان 35 درصد رشد یافت

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در سال 96 اشتغالزایی در واحدهای صنعتی و معدنی استان در پی صدور 456 فقره پروانه بهره برداری 35 درصد نسبت به سال 95 رشد یافت.
کد خبر: ۹۰۰۳۶۲۴
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حسین نجاتی  با اشاره به افزایش 56.2 درصدی تعداد پروانه های بهره برداری صادر شده در سال گذشته، افزود: با صدور این تعداد پروانه بهره برداری 13 هزار میلیارد ریال در واحدهای صنعتی و معدنی سرمایه گذاری و برای 5 هزار و 671 نفر زمینه اشتغالزایی ایجاد شد.
وی اظهارکرد: آذربایجان شرقی با صدور این تعداد پروانه، میزان سرمایه گذاری و تعداد اشتغالزایی، موفق به کسب رتبه اول در بین استان ها در 11 ماه سال گذشته شد.
نجاتی با اشاره به اینکه برای 210 فقره از پروانه های بهره برداری ایجادی صنعتی و معدنی 5 هزار و 805 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و 3 هزار و 16 نفر اشتغال زایی داشته است، گفت: در این زمینه استان آذربایجان شرقی رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داد.
وی در خصوص میزان معافیت های گمرکی صادره گفت: در معافیت های گمرکی ماشین آلات نو با صدور 304 فقره به ارزش 74 میلیون دلار از نظر تعداد حدود 29.9 درصد و از نظر ارزش 13.5 درصد نسبت به شاخص های مشابه سال 95 رشد نشان می دهد.
نجاتی اظهارکرد: آذربایجان شرقی با اجرای طرح پایش در سال های گذشته، در اردیبهشت سال گذشته در قالب طرح بررسی وضعیت واحدهای فعال صنعتی استان مقام اول کشوری را کسب کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار