خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی گفت: در مجموع همه خودروهای شخصی، اتوبوس ها، عوامل اجرایی و زائرین بیش از 2هزار و 200 نفر بودند که در ایام نوروز امسال به راهیان نور جنوب اعزام شدند.
کد خبر: ۹۰۰۳۶۲۷
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

سرهنگ حمیدرضا برات زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با اشاره به پایان عملیات بزرگ فرهنگی راهیان نور محلات در ایام نوروز 97 اظهارداشت: اعزام کاروان های راهیان نور از 26 اسفند سال 96 آغاز و تا 14 فروردین ماه جاری ادامه یافت.

وی عنوان کرد: امسال 21 کاروان بالغ بر یک هزار و 100نفر به صورت کاروانی و بیش از 760 نفر توسط 150 خودروی شخصی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا علیه السلام با بیان اینکه 120نفر عوامل اجرایی از جمله راوی، روحانی، خادم الشهدا و مدیران کاروانها بودند افزود: 380نفر زائر از سایر استانها و برخی کشورهای خارجی بودند که 50 نفر از سوریه نیز حضور داشتند که خدمات رسانی و اسکان آنان در اردوگاه مربوط به استان داشتیم.

 وی خاطرنشان کرد: هزینه سه روز اقامت زائرین در اردوگاه شهید حبیب اللهی اهواز برعهده سپاه خراسان جنوبی بوده است.

برات زاده بیان داشت: در مجموع همه خودروهای شخصی، اتوبوس ها ، عوامل اجرایی و زائرین بیش از 2هزار و 200 نفر بودند که در ایام نوروز امسال به راهیان نور جنوب اعزام شدند.

 معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی گفت: استقبال خوب افرادی که با خودروی شخصی اقدام به این سفر زیارتی ـ سیاحتی کردند را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته  18درصد افزایش حضور زائر در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را داشتیم افزود: راهیان نور از جمله برنامه های ثابت و انتخابی رده های مقاومت بسیج در طول سال است و تعداد زائرین ابلاغی یا سهمیه بندی نیست.

برات زاده خاطرنشان کرد: هدف کلی از اردوهای راهیان نور آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ روحیه است زیرا لازمه حفظ و تداوم انقلاب داشتن روحیه ایثار و شهادت است.

وی ابراز داشت: راهیان نور زمینه حضور مردم در محل آسمانی شدن بهترین انسانهای عصر و زمان ما در دوران دفاع مقدس در جایی که همچون شهدا احساس نزدیکی بیشتر با خدای متعال برای انسان وجود دارد را فراهم می کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا علیه السلام گفت: برای سپاسگزاری، تأسی و پاسداشت مقام کسانی که در هشت سال دفاع مقدس در این مناطق از خاک، ناموس و هویت ایران اسلامی دفاع کردند حضور پیدا می کنیم.

 وی با بیان اینکه امنیت و اقتدار امروز خود را مدیون خون پاک و مطهر شهدا در دوران دفاع مقدس و امروز هستیم ادامه داد: امروز شاهد نتایج تلاش، شجاعت و از جان گذشتگی کسانی هستیم که نگذاشتند یک وجب از خاک میهن اسلامی دست اجنبی بیفتد.

برات زاده خاطرنشان کرد: دستاوردهایی در راهیان نور دنبال می کنیم تا حضور در این برنامه افزایش یابد چون اگرچه مسافرت به جاهای مختلفی در کشور ممکن است اما مناطق دوران دفاع مقدس قابل قیاس با سایر اماکن تفریحی و زیارتی نیست.

وی اضافه کرد: بازدید از یادمانهای عملیاتی دفاع مقدس، مراسم تحویل سال در یادمان عملیات بیت المقدس، شرکت در رزمایش رزمی فرهنگی مردان آسمانی، مسابقات فرهنگی، مراسم شبی با شهدا و حضور در معراج شهدای اهواز از جمله برنامه های این سفر معنوی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا علیه السلام با بیان اینکه اردوهای راهیان نور غرب و شمال غرب را در تابستان 97 داریم گفت: اکنون زیرساخت ها را مهیا می کنیم تا در تابستان زمینه حضور تعداد زیادی از مشتاقان بازدید از یادمان های آن مناطق را فراهم کنیم و به نحو مطلوبی میزبان زائرین باشیم.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها