رتبه اول فروش متعلق به محصولات مس است با 55 درصد ، رتبه دوم متعلق به چاقو با 30در صد و رتبه سوم به زيورآلات سنتي و مليله با 9 در صد اختصاص دارد .
کد خبر: ۹۰۰۳۶۴۵
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مديركل ميراث فرهنگي زنجان گفت: 518 ميليون تومان ميزان فروش بازارچه هاي دائم و موقت صنايع دستي بوده كه بيشترين آمار با 55 درصد ميزان فروش به محصولات مس تعلق مي گيرد.

يحيي رحمتي افزود: اين آمار تنها متعلق بازارچه هاي موقت صنايع دستي استان است و اين در حالي ايست كه طي ايام مذكور 92 درصد فروشگاه هاي صنايع دستي استان به عرضه محصولات صنايع دستي به گردشگران مي پرداختند.

وی اظهار داشت: از 387 فروشگاه فعال صنايع دستي در سطح شهر زنجان  در حدود 70 درصد در سه روز اول فعال بودند و در حدود 92 درصد از فروشگاه ها در مابقي روزها به خدمات رساني به گردشگران مشغول بودند كه اين نشان از توفيق ستاد خدمات سفر و اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري  در همكاري با اصناف در نوروز 97 نسبت به سال گذشته  است.

دبير ستاد اجرايي خدمات سفر استان زنجان در خصوص اولويت و درصد فروش محصولات صنايع دستي استان تصریح كرد: رتبه اول فروش متعلق به محصولات مس است با 55 درصد ، رتبه دوم متعلق به چاقو با  30در صد  و رتبه سوم به زيورآلات سنتي و مليله با 9 در صد اختصاص دارد .

يحيي رحمتي افزود:  ساير رشته هاي صنايع دستي با محصولاتي چون چاروق و چرم، گليم، سفال، قلم زني ولباس محلي  و 6درصد فروش را به خود اختصاص داده اند.

 

 

ارسال نظرات