رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه در گفت‌وگو با «بسیج»:
رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه گفت: امسال ۳۲ مسجد و حسینیه در تربت حیدریه و شهر‌ها و روستا‌های اطراف، پذیرای معتکفین درایام البیض بودند.
کد خبر: ۹۰۰۳۶۷۱
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
حجت الاسلام محمدعلی فاطمیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهارکرد: ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف همزمان با سالروز ولادت حضرت امام باقر (ع) در اول ماه رجب آغاز شد و کلیه معتکفین در محل ۳۲ مسجد و حسینیه سازماندهی شدند.

وی با بیان اینکه امسال حدود ۲ هزار نفر در این مراسم حضور یافتند، افزود: سال‌های گذشته افراد معتکف بیش از چهار هزار نفر بودند و امسال به دلیل تقارن این ایام با تعطیلات نوروزی استقبال از مراسم اعتکاف حدود ۵۰ درصد کاهش یافت.

فاطمیان از مساجد جامع، فولاد و مهدیه بعنوان محل‌های برگزاری اعتکاف در داخل شهر تربت حیدریه یاد کرد و افزود: با توجه به اصرار معتکفین برای حضور در مسجد جامع به خصوص برای خواهران، و همچنین ظرفیت محدود این مکان که تنها گنجایش ۱۷۰۰ نفر را دارابود، لذا بعد از تکمیل شدن ظرفیت این مسجد، مابقی معتکفین نیز در مساجد فولاد و مهدیه سازماندهی شدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اهمیت و جایگاه اعتکاف را بسیار ارزشمند دانست و افزود: ایام البیض فرصت مقتنمی است تا انسان‌ها مراحل رشد و رسیدن به کمال و بندگی خداوند را در مسیری هموارتر طی کنند.

فاطمیان درپایان اقامه نماز‌های پنج‌گانه به جماعت، دعا و مناجات، پرسش و پاسخ دینی، تشکیل حلقه‌های معرفتی، محفل انس با قرآن، مدیحه‌سرایی و عزاداری و …را بخشی از برنامه‌های مهم مراسم اعتکاف در مساجد و حسینیه‌ها عنوان کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها