معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد با بیان اینکه میزان فروش بازارچه‌های نوروزی استان یزد بیش از 2 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است گفت: امسال استقبال خوبی از صنایع دستی استان یزد شده است
کد خبر: ۹۰۰۳۷۷۲
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدندا با بیان اینکه میزان فروش بازارچه‌های نوروزی استان یزد بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است گفت: امسال استقبال خوبی از صنایع دستی استان یزد شده است کما اینکه در فروشگاه‌های دائمی و دیگر مکان‌ها نیز صنایع دستی و کار هنرمندان یزدی به فروش رسیده است.

محمدرضا دهقان مهرجردی اظهار کرد: امسال رشد گردشگر در یزد خیلی چشمگیر نبوده است، اما میزان فروش صنایع دستی نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ۳۲ بازارچه نوروزی، امسال در سراسر استان یزد انواع صنایع دستی از جمله، کار‌های نساجی، سفال، سرامیک، گلیم، زیلو و ... تحت نظر میراث فرهنگی را عرضه کرده اند.

دهقان اذعان کرد: ایجاد فروشگاه‌های صنایع دستی نقش موثری در جذب گردشگر و گردشگری پایدار و همچنین ایجاد اشتغال بدون وابستگی به دولت دارد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: متاسفانه برخی افراد بدون مجوز از میراث فرهنگی اقدام به برگزاری نمایشگاه و یا بازارچه صنایع دستی به خصوص در ایام نوروز می‌کنند که علی رغم نظارت میراث امسال نیز وجود داشتند که همکاری بیشتر اماکن را می‌طلبد.

دهقان تصریح کرد: در نظر داریم نمایشگاه‌های دائمی فروش صنایع دستی همراه با ورک شاپ در مکان‌های گردشگری و تاریخی ایجاد کنیم، زیرا این کار موجب رونق گردشگری می‌شود.
ارسال نظرات