ایجاد امنیت روانی برای مددجو، توجه به شأن ، منزلت و کرامت جامعه هدف ، ارتقای سطح آگاهی ، توانمند سازی از ارزشهای اساسی در مددکاری است.
کد خبر: ۹۰۰۳۷۹۲
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه بهره گیری از توانائی ها و استفاده از منابع موجود برای رفع مشکلات جامعه هدف از مهمترین اهداف مددکاری است گفت: مددکاری اولین و مهمترین شاخص کار در بهزیستی بشمار می آید.

محمد محمدی افزود: مددکاری ، حرفه ای است که در آن دانش ، اصول ، ارزشها و مهارتهایی مدنظر است که هدف آنها کمک به جامعه هدف بهزیستی هست.

وی اظهار داشت: مددکاران بهزیستی از مددکاری فردی ، گروهی و جامعه ای برای کسب استقلال نسبی مددجویان استفاده می کنند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: مصاحبه موثر و تشخیص مشکل یک هنر است که از یک رابطه کلامی آغاز می گردد و مددکار با دیدن عکس العمل های غیر کلامی به یک روند هدفمند برای حل مشکل دسترسی پیدا می کندو این یکی از مهم ترین روش های جمع آوری اطلاعات توسط مددکاران برای کشف حقایق از وضعیت مددجو توسط مصاحبه و مشاهده است .

محمد محمدی افزود:ایجاد امنیت روانی برای مددجو ، فرصت به مددجو برای تطبیق با شرایط موجود در مصاحبه ، توجه به شأن ، منزلت و کرامت جامعه هدف ، ارتقای سطح آگاهی ، توانمند سازی ، توجه به انجام دادن کار گروهی و آموزش مهارتهای زندگی از ارزشهای اساسی در مددکاری است.

وی اظهار داشت: بازدید از منزل ، گزارش موردی، گزارش کامل وجامع فردی از روش های مهم در مددکاری مورد تاکید است.

محمدی گفت: مهمترین اقدامات اساسی بهزیستی در راستای مددکاری پیگیری امور تحصیلی ، درمانی ، حمایت های مستمر، حمایت از فرزندان چند قلو ، پیگیری امور بیمه اجتماعی زنان خانه دار، هدایت زنان سرپرست خانوار و رسیدگی به امورمعلولین است.

وی با اشاره به آموزه های دین مبین اسلام و مبانی اولیه اعتقادی در اسلام ، مددکاری و کمک به همنوع را برگرفته از الگوی ترسیمی و شایسته از زندگی امیرالمومنین علی ( ع ) معرفی نمود و اظهار داشت : دین اسلام بر اساس مددکاری بنا شده است.

وی گفت: مددکاران بهزیستی با پیروی از الگوی ائمه معصومین محرومین و نیازمندان جامعه را تنها نگذاشته و با بهره گیری از دانش روز مددکاری و احساس وظیفه همگام با مسئولین بهزیستی زمینه و بستر توانمند سازی مددجویان را فراهم می نمایند.

وی گفت: در حال حاضر در دو بخش اجتماعی و توانبخشی 76 نفر مددکار در بهزیستی بصورت مستقیم و87 نفر مددکار در مراکز غیر دولتی به مددجویان بهزیستی خدمات ارائه می نمایند

ارسال نظرات