مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: هم‌زمان با اجرای طرح آرامش بهاری در استان بوشهر در تعطیلات نوروز، یک میلیون و دویست و پنج هزار بار نفر به آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه در این استان مشرف شدند.
کد خبر: ۹۰۰۳۷۹۳
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت‌الاسلام مرتضی محمدیان با اشاره به اجرای هفتمین سال طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان بوشهر اظهار داشت: این طرح از ۲۸  اسفند سال گذشته آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه در 75 بقعه متبرکه شاخص استان بوشهر اجرایی شد.

وی با بیان این که مراسم ویژه تحویل سال در بقاع متبرکه استان بوشهر اجرا شد، افزود: در اجرای طرح آرامش بهاری ضمن غبارروبی قبور مطهر شهدای مدفون در بقاع متبرکه، مراسم ویژه عزاداری شهادت امام دهم(ع) برگزار شد.

مدیرکل اوقاف استان بوشهر برگزاری ادعیه مناسبتی و برپایی خیمه‌های معرفت را از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری ذکر کرد و گفت: راه‌اندازی ایستگاه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، نگه‌داری کودکان، پرسمان اعتقادی، ایستگاه مشاوره وقف و زنگ تفریح ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری در خیمه های معرفت استان بوشهر بود.

محمدیان با بیان این که ۶۰ مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم برای اجرای طرح آرامش بهاری مشارکت داشتند، تصریح کرد: برگزاری مراسم جشن میلاد امام نهم (ع) و همچنین میلاد امام اول علی(ع) اجرای مسابقات فرهنگی و تفریحی، ایستگاه سلامت  با ویزیت رایگان، توزیع بروشور معرفی امامزادگان استان و توزیع کتابچه طرح آرامش بهاری از دیگر برنامه‌های بقاع متبرکه استان بوشهر در این ایام بوده است.

وی عنوان کرد: در اجرای طرح آرامش بهاری در استان بوشهر در ایام تعطیلات نوروز، طبق آمار موجود یک میلیون و دویست و پنج هزار بار نفر از بقاع متبرکه این استان بازدید کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به برپایی 12 خیمه معرفت در بقاع متبرکه و در ساحل خلیج فارس در شهر بوشهر، یادآور شد: در 65 امامزاده استان بوشهر نماز جماعت در سه نوبت با حضور زائران و گردشگران برپا شد.

محمدیان با بیان این که در طرح آرامش بهاری بیش از 58 هزار نفر در بقاع متبرکه استان اسکان یافتند، افزود: در سطح استان بوشهر، پنج هزار نفر در قالب خادم افتخاری، اجرای طرح آرامش بهاری و خدمت‌رسانی به زائران را پشتیبانی کردند.

وی افزود: اکیپ‌های بازرسی این اداره کل در خصوص نظافت و نحوه ارائه خدمات مطلوب به شهروندان روزانه از بقاع متبرکه و میزبانان این طرح بازدید کردند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها