معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار زنجان:
حمایت مردم از تولید داخلی، می تواند بنیه تولید را قوی کند و آن را در رقابت با محصول خارجی توانمند سازد.
کد خبر: ۹۰۰۳۸۴۵
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار زنجان گفت: هویت هر ایرانی با تولیدات داخلی عجین شده است و از همین رو همه مردم کشور باید نسبت به خرید کالای داخلی تعصب داشته باشد.

فرامرز نیک سرشت  افزود: ساده ترین تعریف از اقتصاد مقاومتی، اقتصاد درون زا و برون گراست و از همین رو، گام نخست برای بها دادن به تولید ایرانی، توجه به بازار داخلی است.

وی  اظهار داشت: در صورتی که تولیدکننده بازار بومی را در اختیار نداشته باشد، به سختی می تواند در بازار خارجی حضور یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار زنجان  تصریح کرد: حمایت مردم از تولید داخلی، می تواند بنیه تولید را قوی کند و آن را در رقابت با محصول خارجی توانمند سازد.

فرامرز نیک سرشت  افزود: متاسفانه فرهنگ غلطی از دهه های گذشته و سال های قبل از انقلاب در میان مردم نهادینه شده است که حاکی از نوعی خود باختگی در برابر کالای خارجی است.

وی اظهار داشت: یک سوی این فرهنگ غلط این است که تولید ایرانی محصولی برای عرصه ندارد، در حالی که با ورود نیروی انسانی مبتکر و خلاق امروز بسیاری از کالاهای ایرانی توان رقابت با محصولات اروپایی را پیدا کرده است.

نیک سرشت ادامه داد: گاه شهروند ایرانی می اندیشد که محصول داخلی خدمات پس از فروش، کیفیت و تضمین لازم را ندارد، که تمامی این افکار از همان فرهنگ غلط خودباختگی در برابر کالای خارجی نشات می گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار زنجان گفت: باید همزمان با ارتقای کیفیت محصول داخلی، اقدامات لازم و کافی برای اصلاح فرهنگ غلط موجود در جامعه انجام گیرد و فرهنگ حمایتگری جانشین آن شود.

وی اضافه کرد: باید مزایا، امتیازات و نقاط قوت استفاده از کالای داخلی برای مصرف کنندگان و تولید کننده مطرح و فرهنگ درست حمایت از محصول ایرانی نهادینه شود.

نیک سرشت تاکید کرد: یک شهروند در هر نقطه ای از جهان باید نسبت به کالای تولید کشور خود تعصب داشته باشد، این موضوع در عموم کشورها یک فرهنگ رایج است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار زنجان گفت: تولیدکنندگان باید سطح انتظارات مصرف کنندگان را برآورده سازند و محصول یا کیفیت قابل قبول عرضه کنند.

وی تصریح کرد: نمی توان مرزها را بست و اجازه ورود هیچ نوع جنس خارجی را نداد و مردم را وادار به استفاده از کالای داخلی کرد، این خود تولیدکنندگان هستند که باید چنان کالای با کیفیتی تولید کنند که به مانعی در برابر خرید محصول خارجی تبدیل شود.

 

 

ارسال نظرات