خبرهای داغ:
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر خود رجال دولتی و همینطور شرکت‌های وابسته به دولت در درجه اول خودشان و خانواده‌هایشان و ادارات و نهاد‌های وابسته، همه نیاز‌های خود را از محصولات داخلی تامین کنند، این مساله خود به خود در مصرف کالا‌های داخلی اثر مثبت دارد.
کد خبر: ۹۰۰۳۹۲۰
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
رجال دولتی و شرکت‌های وابسته به دولت نیاز‌های خود را از محصولات داخلی تامین کنند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله محمد یزدی در آغاز درس خارج فقه خود در سال جدید با اشاره به موضوعات و مسائل کشور به تحلیل سه مسئله مهم از موضوعات جاری کشور پرداخت.

وی با اشاره به حجم انبوه مسافرت‌های نوروزی و تلاش مسوولان برای برقراری امنیت در کشور اظهار کرد: مسئله امنیت، همواره مسئله مهمی بوده و هست و باید از مسؤولان امنیتی و انتظامی کشور تقدیر و تشکر کرد که در این تعطیلات با توجه به چند برابر شدن میزان مسافرت‌ها نسبت به گذشته، به خوبی امنیت را در سراسر کشور و همچنین راه‌ها و شهر‌ها برقرار کرده اند.

رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به رویه مقام معظم رهبری در نامگذاری سال‌های مختلف گفت: نامگذاری امسال به عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی»، یک مسئله حساب شده و دقیق است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به ایرادات مختلفی که نسبت به کیفیت کالا‌های ایرانی وجود دارد افزود: برخی عقیده دارند که بعد از افزایش کیفیت کالا‌های ایرانی باید به سراغ این کالا‌ها رفت. منظورشان این است که باید تحمل کرد تا تولیدات داخلی قدرت رقابت با تولیدات خارجی را داشته باشند و آن وقت تولیدات داخلی را مصرف کرد، اما حقیقت این است که کیفیت کالا‌ها همزمان با مصرف آن‌ها و به تدریج بهتر می‌شود. چرا که تولید کننده اگر مصرف داخلی را ببیند قطعا به دنبال افزایش کیفیت کالای خود می‌رود.

آیت الله یزدی با تاکید بر لزوم و اهمیت مصرف کالای داخلی برای مقابله با سلطه بیگانگان به مبارزات گاندی در هند اشاره و فرمود:: در شرح زندگی گاندی گفته می‌شود که در زمان تسلط انگلیسی‌ها بر هند، لباسی را که از صنایع نساجی انگلیس دوخته شده بود کنار گذاشت و لباس کرباسی را که محصول داخلی خودشان بود پوشید. براین اساس مردم هند نیز با پیروی از گاندی تولیدات انگلیسی را کنار گذاشتند و تصمیم گرفتند از تولیدات داخلی مصرف کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه اظهارات خود به نقش مسؤولان، نهاد‌ها و ادارات مختلف در مصرف کالا‌های داخلی اشاره کرده و افزود: بیشترین مصرف کننده، مسؤولان، نهادها، سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌ها و شرکت‌های وابسته به دولت هستند. اگر خود رجال دولتی و همینطور شرکت‌های وابسته به دولت در درجه اول خودشان و خانواده‌هایشان و ادارات و نهاد‌های وابسته، همه نیاز‌های خود را از محصولات داخلی تامین کنند، این مساله خود به خود در مصرف کالا‌های داخلی اثر مثبت دارد.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم فرهنگ مصرف کالای داخلی مردمی شود اول باید رجال مملکت این کار را انجام دهند و در ادامه مراجع، علما و روحانیون و سپس عامه مردم برای فراگیر شدن این فرهنگ تلاش کنند.

وی همچنین از مسؤولان خواست ضمن توجه به این نکته دقیق اقتصادی، در مبارزه با پدیده قاچاق کالا و تعرفه کالا‌های خارجی برنامه ریزی بیشتری داشته باشند.

آیت الله یزدی در بخش دیگری از اظهارات خود به مشکلات جهان اسلام و پدیده‌هایی، چون اسلام هراسی و نیز روابط پیدا و پنهان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: ریشه‌های اصلی همه ماجرا‌های تروریستی در منطقه و اروپا، عربستان سعودی و تعالیم وهابیت است. اخیرا هم آشکارا و بی‌پرده ارتباطاتشان را با اسرائیل ذکر کرده اند. این آقایی که تازه آمده است به خیال خودش می‌خواهد اصلاحاتی را انجام بدهد. بر همین اساس در درجه اول نوکری آمریکا را پذیرفته و بعد هم به صراحت حق سکونت در سرزمین‌های اشغالی را به اسرائیلی‌ها داده است درحالی که دنیا می‌داند که این‌ها غاصب هستند و با زور فلسطینی‌ها را بیرون کرده اند.

رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین راه حل مشکلات امروز فلسطین را همان راهکار همیشگی رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب بار‌ها فرمود: ه‌اند باید در کشور فلسطین یک رأی‌گیری انجام بشود و خود فلسطینی‌ها حکومت و سرنوشتشان را تعیین کنند.

آیت الله یزدی در پایان سخنان خود به توطئه‌های مختلف دشمنان برای سست کردن پایه‌های اعتقادی مردم از جمله مساله حجاب اشاره کرد و از علما و روحانیون خواست بیش از پیش برای مقابله با تهاجمات و شبهات فکری و عقیدتی دشمنان و ضدانقلاب حساسیت نشان دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها