امام جمعه اردبیل گفت: باجی که آمریکا از کشورهای عربی می گیرد فقط از جنس پول نیست، او امنیت آنها را به شرطی تامین می کند که رابطه رسمی با اسرائیل برقرار کنند و اسرائیل را به رسمیت بشناسند
کد خبر: ۹۰۰۳۹۷۴
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴

آل سعود از دوجهت از طرف آمریکا برای نشر وهابیت ماموریت پیدا کرده است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه اظهار داشت: آمریکا این هفته درنده ترین و حیوانی ترین صورت خود را به تماشا گذاشت.

آیت الله عاملی گفت: یک موسسه امدادی در نروژ در کل دنیا هرکجا مین کاری شده آنها را در یک حرکت انسان دوستانه خنثی می کند تا انسانها جان یا اعضاء بدن خود را از دست ندهند و آنها اخیرا جهت پاکسازی مناطق جنگی ایران از مین با ایران همکاری داشتند.

وی ادامه داد: جای تاسف است که آمریکا این موسسه را به خاطر این عمل انسان دوستانه و غیرانتفاعی با جریمه سنگینی عقوبت کرد و این نشان می دهد که با یک دشمنی مواجه هستیم که پایبند هیچ اصول انسانی نیست و با بشریت نامحرم است و این نشان درستی مسیر انقلاب اسلامی است و موجب فخر و شرف است که ما در برابر فزون خواهی های این قدرت های اهریمنی ایستاده ایم.

وی افزود: ترامپ، به عنوان یک تاجر، خوب عمل می کند و نگاه او صرفا نگاه مادی است و غیر از آن چیزی نمی بیند اما درست مثل دجال که طبق روایات یک چشم دارد و دنیا را فقط از چشم مادی نگاه می کند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: طرح خروج از سوریه و اخذ 4 میلیارد دلار از آل سعود برای ماندن کوتاه مدت در سوریه نمونه ای از نگاه تجارت مدارانه اوست اگر پول هایی که شیوخ خلیج فارس اینگونه برای تخریب امت هزینه می کنند برای اقتدار امت اسلامی صرف می کردند، عالم اسلام بر دنیا سیادت می کرد.

وی اضافه کرد: باجی که آمریکا از کشورهای عربی می گیرد فقط از جنس پول نیست، او امنیت آنها را به شرطی تامین می کند که رابطه رسمی با اسرائیل برقرار کنند و اسرائیل را به رسمیت بشناسند، شاهزاده خام عربستان چهار نعله در همین مسیر حرکت می کند و او آسمان عربستان را برای پروازهای اسرائیل باز کرد، مفتی عربستان را مجبور کرد که هولوکاست را محکوم کند و بعد از آن سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل گفت کشورش تحسین عمیق خود را از مثل اینگونه تصریحات به حضرت شیخ محمد بن عبدالکریم عیسی رئیس رابطه العالم الاسلامی اعلام می دارد.

خطیب جمعه اردبیل در ادامه گفت: آخرین اقدام رژیم منحوس سعودی در این باب این هفته بود که با صراحت اعلام کرد اسرائیل حق حیات و حق سکونت در فلسطین اشغالی را دارد و این به منزله به رسمیت شناختن اسرائیل بود.

وی افزود: فقه اهل سنت اجازه این خیانت ها را نمی دهد و اگر ائمه مذاهب اربعه در این زمان بودند، قطعا راه انقلاب اسلامی را می رفتند و به همین جهت همکاری دستگاه افتاء و روحانیت وهابیت با خباثت های بن سلمان، دین فروشی و خیانت به عهد و میثاق خداوندی است و با این همراهی فاتحه وهابیت برای همیشه خوانده می شود.

وی ادامه داد: مخصوصا این که بن سلمان اخیرا اظهار کرد هزینه چندین دهه ما بر فکر وهابی، به خاطر دستور آمریکا بود تا در جنگ سرد با شوروی مقابله کند و آل سعود از دوجهت از طرف آمریکا برای نشر وهابیت ماموریت پیدا کرد؛ اول به خاطر مقابله با نفوذ شوروی و دوم اینکه بعد از انقلاب اسلامی و به خطر افتادن منافع آمریکا در جهان اسلام، دولت آمریکا جهت مقابله با انقلاب اسلامی و تفکر شیعی موافقت خود را با طرح وهابی کردن جهان اسلام اعلام کرد.

حضرت آیت الله عاملی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به سالروز شهادت حضرت موسی بن جعفر و نامیده شدن این روز به محبوسین شریعت گفت: تمام زندانی های اسلامی در آذربایجان، محبوس اسرائیل و آمریکا هستند و آنها دولت آذربایجان را برای تشدید اقدامات علیه اسلام گرا ها تحت شدیدترین فشارها گذاشته اند.

وی افزود: برای ما سخت است که آمریکا و اسرائیل در بیخ گوش ما اینگونه نفوذ، تصرف و جولان داشته باشند.

ارسال نظرات