امام جمعه شهرکرد گفت: مسؤولان کشور مراقب باشند پیرامون مسائل موشکی مطرح شده که جز مسائل اصلی و حیاتی کشور است فریب نخورند.
کد خبر: ۹۰۰۳۹۸۷
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر در خصوص نام‌گذاری سال به‌عنوان حمایت از کالای ایرانی اظهارکرد: امسال خواهیم دید که خرید کالای ایرانی از سوی مردم رونق پیدا می‌کند، اعتقاد به مصرف کالای ایرانی در بین مردم وجود دارد اما تولیدکنندگان باید حمایت شوند و جلوی قاچاق کالا به داخل کشور گرفته شود.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به 20 فروردین‌ماه روز ملی فناوری هسته‌ای، ادامه داد: در این رابطه از یک‌سو باید به خود ببالیم که جوانان کشور استعدادهای بسیار توانمند و خوش‌ذوقی در عرصه دانش هسته‌ای از خود نشان دادند، آن‌چنان دانش این جوانان در صنعت هسته‌ای بالنده بود که باعث ترس دشمن شد.

وی با بیان اینکه متأسفانه شاهد هستیم که دانش هسته‌ای در کشور کند شده و از رسیدن به جایگاهی که شایسته آن است بازمانده، ادامه داد: در برجام نیز به نتایج لازم نرسیدیم، تنها چیزی که از مذاکرات برجام عاید کشور شد مشخص شدن چهره خبیث آمریکا بود که البته موضوع جدیدی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه ایران به همه مفاد برجام پایبند بود ولی طرف مقابل به هیچ‌کدام از تعهدات خود عمل نکرد، عنوان کرد: عده‌ای به این موضوع دل‌خوش بودند که بین اروپا و آمریکا شکاف ایجاد شده اما این واضح است که اگر قرار باشد اروپا بین ایران و امریکا یکی را انتخاب کند قطعاً انتخاب آن‌ها آمریکا خواهد بود همان‌گونه که امروزه هم شاهد آن هستیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مسؤولان کشور مراقب باشند پیرامون مسائل موشکی مطرح شده که جز مسائل اصلی و حیاتی کشور است فریب نخورند، باید توانمندی‌ها و استعدادهای جوانان کشور در داخل را باور کنیم و اجازه ندهیم ناامیدی از ناکارآمدی بر افراد حاکم شود، دولت باید کارآمدی خود را در عمل نشان دهد.

خطیب نماز جمعه شهرکرد به ۲۱ فروردین سال ۵۸ و فرمان امام راحل در خصوص افتتاح حساب ۱۰۰ و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: این بنیاد با اهداف والایی از سوی امام خمینی (ره) تشکیل شد و امید است به‌جایی که ایشان می‌خواستند برسد.

نکونام با بیان اینکه ۲۰ فروردین‌ماه مصادف است با شهادت شهید آوینی و روز هنر انقلاب، گفت: هنر انقلاب یعنی شهید آوینی و دیگر شهدایی که سعی در معرفی آن‌ها داشت به جامعه ارائه شود، هنر انسان مکتبی ساختن آن است و باید همه توان خود را به کار گیریم تا این هنر را بیشتر بروز داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه آنچه ضامن بقای انقلاب است گره خوردن به‌تمام‌معنا به خداوند است، خاطرنشان کرد: امروز برخی‌ها به بهانه‌های مختلف طالب فضای باز برای بردن آبروی دیگران هستند، باید بدانیم این رفتارها جایی در فرهنگ قرآنی ندارد.

ارسال نظرات