امام جمعه موقت یزد گفت: امروز در استان دارالعباده یزد نیز شاهد این هستیم که جریانی به دنبال ترویج فساد وبی حجابی است و عده ای در استان از روی عمد به احکام الهی و اسلامی پشت کرده و فحشا را تبلیغ و ترویج می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۰۴۰۰۶
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد آیت‌اللهی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) و بیان مناقب و فضائل آن حضرت، سالروز وفات حضرت ابوطالب(ع) در 26 رجب را یادآور شد و گفت: جناب ابوطالب در بین شیعیان غریب هستند و از فضائل ایشان کمتر سخن گفته می‌شود و سالروز وفات ایشان فرصتی مناسب است تا با برگزاری مجالسی در دارالعباده یزد، یاد این شخصیت گران‌قدر و مؤثر زنده شود.

وی بابیان اینکه متأسفانه در جامعه امروز بعضی از اهداف قرآن و احکام اسلامی فراموش‌شده، اذعان کرد: بانکداری ربوی و رباخواری در جامعه اسلامی نباید جایگاهی داشته باشد و امروز شاهد این هستیم که علی‌رغم تذکرهای جدی و مکرر علما و مراجع تقلید همچنان مسئولین نسبت به این مهم بی‌تفاوت هستند و متأسفانه کسب‌وکار و درآمدزایی حلال در جامعه امروز کمتر موردتوجه قرارگرفته است و این موارد زیبنده جامعه اسلامی نیست.

امام جمعه موقت یزد با انتقاد از اینکه مظاهر فساد و فحشا و بی‌حیایی نیز روزبه‌روز در جامعه بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز در استان دارالعباده یزد نیز شاهد این هستیم که جریانی به دنبال ترویج فساد وبی حجابی است و عده ای در استان از روی عمد به احکام الهی و اسلامی پشت کرده و فحشا را تبلیغ و ترویج می‌کنند.

آیت‌اللهی با بیان اینکه ترویج فساد و بی‌حجابی در استان، دهن‌کجی به 4 هزار شهیدی است که مردم این دیار درراه اسلام تقدیم کرده‌اند، بیان داشت: اگر شهدا در آخرت جلوی ما را بگیرند و بگویند ما درراه اسلام و احیای احکام الهی جان خود را داده‌ایم، شما در این راه چه کرده‌اید، و چرا در برابر فساد سکوت کرده‌اید، ما چه جوابی داریم که به آن‌ها بدهیم.

وی امربه‌معروف و نهی از منکر را تنها راه‌حل جلوگیری از ترویج و گسترش فساد و گناه در جامعه دانست، افزود: امربه‌معروف و نهی از منکر مراحلی دارد که مراحل بالای آن مربوط به حکومت و مسئولان است. مسئولان تاکنون قدم جدی در این راه برنداشتند و ظاهراً به فکر انجام آن نیز نیستند اما مسلماً اگر بخواهند مسئولین در این مسیر اقدامی کنند، خواهند توانست و موفق خواهند بود.

امام جمعه موقت یزد ادامه داد: : به‌طور مثال الزامی کردن بستن کمربند ایمنی، که البته اقدامی شایسته و لازم بود؛ نمونه‌ای است که مسئولین با موفقیت توانستند آن را در جامعه ترویج کنند؛ حال این موضوع مطرح است که چرا مسئولین درراه اجرایی کردن دستورات حضرت حق و احکام الهی اقدامی جدی نمی‌کنند. امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه عموم مسلمین و مردم جامعه اسلامی و همچون سایر واجبات نظیر نماز و روزه، باید موردتوجه قرار بگیرد.

این مدرس حوزه علمیه اثربخشی این حکم الهی را درگرو فراگیر شدن آن دانست و تصریح کرد: اگر عموم مردم دین‌دار و حزب‌اللهی با زبانی نرم و رویی گشاده و با منطق و استدلال نسبت به امربه‌معروف و نهی از منکر اقدام کنند، قطعاً فساد و گناه در جامعه به‌طور چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

وی به در پیش بودن سالروز شهادت، شهید محمدباقر صدر، شهید سید مرتضی آوینی و شهید صیاد شیرازی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تفکر درباره اینکه شهدای ما جان گران‌قدر خود را درراه چه هدفی فدا کردند و برای چه آرمانی از جان خود گذشتند باید موردتوجه قرار بگیرد.

آیت‌اللهی با تأکید بر اینکه آنچه مسلم است این است که شهدا برای اهداف دنیایی جان خود را فدا نکردند و ذره‌ای حب و علاقه به دنیا و مقام در دل آن‌ها وجود نداشته، اذعان کرد:شهدا برای زنده کردن احکام اسلامی و درراه اسلام و قرآن جان خود را فدا کردند و از دنیا دست کشیدند.
ارسال نظرات