خبرهای داغ:
رئیس مرکز راهبردی اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه قم مطرح کرد

مناطق آزاد مرکز واردات کالاست نه صادرات/دولت با بخشنامه مصرف کالای غیرایرانی در ادارات را ممنوع کند

رئیس مرکز راهبردی اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه قم با اشاره به واردات بی رویه کالا‌های خارجی به کشور گفت: مناطق آزاد که باید به مراکز صادرات کالا به کشور‌های خارجی تبدیل می‌شدند، اکنون مراکز واردات کالا‌های خارجی به ایران هستند و واردات کالا‌های قاچاق به کشورمان تسهیل شده است.
کد خبر: ۹۰۰۴۰۱۴
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱
مناطق آزاد مرکز واردات کالاست نه صادرات/دولت با بخشنامه مصرف کالای غیرایرانی در ادارات را ممنوع کند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد علی یوسفی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم در مصلی قدس با اشاره به شعار سال ۱۳۹۷ اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب امسال همچون سال‌های گذشته، امسال شعار سال را اقتصادی و با عنوان حمایت از کالای ایرانی اعلام کردند، باید درک روشنی از این شعار داشته باشیم تا در ادامه وظایف خود، ملت و دولت برای تحقق شعار سال مشخص شود.

وی ادامه داد: حمایت از کالای ایرانی در یک بیان ساده مساوی با تولید کالای با کیفیت به علاوه مصرف کالای داخلی است، هر دو عنصر باید با هم باشد، اگر تولید کننده ایرانی کیفیت کالای خود را ارتقا ندهد، حمایت از کالای ایرانی رخ نمی‌دهد، در این زمینه همچنین باید فرهنگ سازی لازم انجام شود.

رئیس مرکز راهبردی اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه قم افزود: دشمن جمهوری اسلامی ایران و اسلام از مردم همیشه در صحنه سیلی‌های محکمی خورده و روز به روز مواضع او در کشور‌های اسلامی تضعیف و مواضع جمهوری اسلامی ایران تقویت شده است.

یوسفی با اشاره به نقشه دشمن اظهار کرد: شکستن اراده ملت در حوزه اقتصاد و معیشت در دستور کار دشمن قرار دارد و دشمن به دنبال تجاوز به مرز‌های اقتصادی کشورمان است، در این راستا دشمن تحریم‌ها را علیه کشورمان تشدید کرده، به گونه‌ای که این تحریم‌ها براساس بیان مقام معظم رهبری به جنگ اقتصادی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: شاهد واردات بی رویه کالا‌های خارجی به کشور هستیم، همچنین مناطق آزاد که باید به مراکز صادرات به کشور‌های خارجی تبدیل می‌شدند، اکنون مراکز واردات کالا‌های خارجی به ایران هستند و واردات کالا‌های قاچاق به کشورمان تسهیل شده است.

رئیس مرکز راهبردی اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه قم افزود: واردات بی رویه به کشورمان موجب تعطیل شدن کارگاه‌ها و کارخانه‌ها و بیکار شدن کارگران می‌شود و روز به روز تعداد افراد بیکار در ایران افزایش پیدا می‌کند. دشمن از این فضا سوء استفاده خواهد کرد و به جریان بی عدالتی در جامعه به صورت غیرواقعی دامن می‌زند تا نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد نشان دهد، عزت اسلامی در چنین شرایطی در معرض خطر قرار می‌گیرد و برای جلوگیری از ضعف اقتدار و عزت اسلامی باید راه حل اقتصادی ارائه شود.

یوسفی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید اظهار کرد: ایشان شعار سال ۱۳۹۷ را حمایت از کالای ایرانی تعیین کردند و به مدیران فرمودند که مصرف کالا‌های خارجی حرام است، دولت می‌تواند با یک بخشنامه رسمی به تمام نهاد‌های حکومتی اعلام کند که مصرف کالا‌های غیر ایرانی ممنوع است و بخشی بزرگی از مشکلات اقتصادی این گونه حل می‌شود.

وی ادامه داد: مخاطبان مقام معظم رهبری در شعار سال هم دولت و هم ملت هستند و باید همگی به تکالیف و وظایف خود در این خصوص عمل کنند.

رئیس مرکز راهبردی اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه قم افزود: هیچ رفتاری را نباید در جامعه نهادینه کرد که منشا سلطه دشمن بر جامعه اسلامی شود، چنین مساله‌ای از دیدگاه اسلام جایز نیست، راه مقابله با چنین قضایایی مصرف کالا‌های داخلی و حرام دانستن مصرف کالا‌های خارجی است.

یوسفی با اشاره به حفظ عزت کشورمان اظهار کرد: ایران ام القرای جوامع اسلامی و الهام بخش برای جبهه مقاومت در کشور‌های اسلامی است و نباید عزت اسلامی با رفتار‌های ناپسند اقتصادی در این کشور در معرض خطر قرار بگیرد، پرهیز از مصرف کالا‌های خارجی موجب عزت اسلامی و اقتدار نظام می‌شود.

وی ادامه داد: علما در بیش از ۲۰ مورد به خصوص در دوره قاجار به حمایت از کالا‌های داخلی پرداختند و حتی دولت‌ها را وادار به این کار کردند، امروزه باید حوزویان از سیره علما درس و پند بگیرند و حوزه و شهر مقدس قم در این زمینه مانند انقلاب، پیشگام باشد.

رئیس مرکز راهبردی اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه بعد از بیان سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۳، مرکزی به عنوان مرکز راهبردی اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه تشکیل شد و در سال ۱۳۹۶ این مرکز مدل اجرایی را با عنوان بازگرداندن اعتماد ایرانی به کالای ایرانی تدوین کرد.
ارسال نظرات