خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود گفت: با حمایت از کالای ایرانی تولید ایجاد و اشتغال فراهم می شود و بیکاری کمتر و آسیب های اجتماعی کم می شود.
کد خبر: ۹۰۰۴۰۱۶
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شاهرود در مصلی نمازجمعه این شهر در سخنانی با تسلیت شهادت امام هفتم، موسی ابن جعفر(ع) که در طول ۲۵ سال با چهار خلیفه عباسی در دوران اقتدار این خلفا زندگی کردند افزود: در حقیقت در سخت‌ترین شرایط و در اوج اقتدار هارون الرشید دوران امامت امام کاظم(ع) قرار داشت ولی در این دوران با همه این مضیقه ها مبارزات علمی، تربیت شاگرد، تربیت اخلاق و هدایت و رهبری شیعیان ادامه داشت.
وی خاطر نشان کرد: دشمنان شخصِ امام را زندانی می کردند اما نمی توانستند شخصیت امام را زندانی کنند. این را دشمنان نمی توانستند بفهمد.علت اینکه دستشان را به خون ائمه آلوده می کردند این بود که نمی توانستند جلوی این حرکت را بگیرند.
امام جمعه شاهرود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با شعار سال و تبیین ٣ضلعِ تحقق عملی این شعار به ۱۵ دلیل برای حمایت کالای ایرانی گفت:ملت و دولت موظفند که به این سمت بروند که تعصبی نسبت به کالای خودمان داشته باشیم و باید صنایع ما و چرخه تولید ما باید راه بیافتد و زمینه اشتغال فراهم شود.
وی افزود: یکی از مشکلات ماست که تحصیل کرده های ما بیکار هستند و موارد اشتغال در جامعه بسیار کم است و همه چیز را نمیشود از دولت خواست، اگر تولید داخلی در همه زمینه‌ها، کشاورزی، خدمات، صنایع و... راه بیافتد این مشکلات کمتر می شود.
امینی با بیان اینکه درآمد کشور افزایش پیدا می کند و زمینه فعالیت های عمرانی فراهم می شود گفت: اگر به کالای ایرانی تعصب داشته باشیم و آن را خریداری کنیم کالای ایرانی رونق پیدا میکند و قاچاق هم خود به خود کم رنگ می شود و اگر خرید کالای ایرانی اوج گرفت، قاچاق خودبه‌خود به زاویه می‌رود و روی دست می ماند و مانع مصرف ڪالای بی‌رویه و غیرضروری و مانع خروج ارز می‌شود.
امام جمعه شاهرود تاکید کرد: خرید کالای ایرانی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، بیکاری خودش باعث آسیب هایی در جامعه است و با حمایت از کالای ایرانی و تولید و فراهم آوردن اشتغال این آسیب ها می تواند کمتر می شود. رفاه خانواده را شامل می‌شود و تحریم دشمن بی‌اثر می‌شود، رونق پایدار اقتصاد ملی می شود باعث از بین رفتن رکود میشود،
وی ادامه داد: ما وقتی کالای بیگانه را می‌آوریم و خریداری می‌کنیم و استفاده می‌کنیم فرهنگ آن کالا را هم ناخودآگاه وارد کشور می کنیم، فرهنگ داخلی کشور از آسیب در امان می ماند و مانع ورود فرهنگ مخرب کالای بیگانه به کشور می شود.
امینی با بیان اینکه با تقویت کالا و حمایت دولت کیفیت کالاها افزایش پیدا میکند بیان کرد:به عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی منجر می شود، وابستگی اقتصادی به ارز کم می شود و امید به آینده و عزت ملت افزایش پیدا می کند.
وی به تظاهرات مردم فلسطین که تصمیم گرفتند به دلیل اشغالگری اسرائیل در منطقه غزه که زمین های شان در چنگال آن هاست تظاهرات مستمر چند روزه داشته‌اند گفت: تا الان ۲۰ شهید تقدیم کرده اند که عجیب است دنیای اسلام ساکت است و دنیای غرب که دم از حقوق بشر می زند، آن وقت در این شرایط ولیعهد عربستان به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل است که قبلاً هم بوده ولی اکنون به زبان آورده است.
امینی افزود: ملت ایران از روز اول حامی مردم فلسطین بود با وجود همه بی مهری‌ هایی که با آن مواجه بود. قبله اول مسلمین که به دست اشغالگران است باید دغدغه همه امت اسلام و همه مردم دنیا باشد.
وی عنوان کرد:امیدواریم نشست سه گانه ایران، روسیه و ترکیه مقدمات آزادی مردم فلسطین و زیارت مردم ایران برای قبر حضرت زینب (س) را فراهم کند.
وی با اشاره به روز هنر انقلاب اسلامی و شهادت مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم گفت: این شهید انسانی ادیب و هنرمند بود که هنرش را در خدمت انقلاب و اسلام گذاشت و الگویی است برای هنرمندان ما.
امام جمعه شاهرود تصریح کرد: متاسفانه برخی از هنرمندان ما نان این انقلاب را میخورند و در دامن دشمنان ما هستند.هنرمندان اصیل با الگو قرار دادن این شهید، در زمینه های فراوان در قالب فیلم و.. در همه جهات هفتگانه هنر وارد شوند و دِین خود را به دین و انقلاب ادا کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها