احمدی با انتقاد از سیستم بانکی و سودهای بالای تسهیلات، اظهار کرد: ما گرفتار بانکداری شعارگونه بدون ربا هستیم، این یعنی حبس ثروت ملی جامعه اسلامی و جنایت در مسیر تولید، این بندگی نیست که پول ملی گرفتار ربا شد و محصول آن پاره شدن بند بندگی و فقر و بدبختی است و سبب شد علما و مجتهدان بارها متذکر شوند.
کد خبر: ۹۰۰۴۰۴۲
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی با توصیه به تقوی الهی، انجام واجبات و ترک محرمات، اظهار کرد: از صفات متقین به دنبال داروی بیماری قلب و روح رفتن، اتصال و اتکال به خداوند متعال است، همه گرفتاری‌های ما از نداشتن آگاهی‌ها است باید دانش خود را در علم و دین افزایش دهیم.

وی افزود: انسان‌ها در مسیر زندگی گرفتار امراض و دردها می‌شوند، امراضی که بر جسم وارد می‌شود روح را هم بیمار می‌کند، درمان این بیماری‌ها راه‌های مختلف دارد اما پنج چیز توصیه شده است، خواندن و تدبر در قرآن، اقامه نماز شب، خالی نگه داشتن شکم،استغاثه در سحرگاهان و هم‌نشینی با نیکان و اهل معرفت است.

امام جمعه شهرستان نور تصریح کرد: کسانی  محبوب خدا هستند که اهل احسان و نیکی هستند ، پیامبر(ص) الگوی محسنین است، اوج محبوب خداوند شدن، جهاد در راه او است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: نماز اوج عبادت است و اوج عبادت در روز جمعه و نماز جمعه متجلی می‌شود، انسان باید بندگی کند و نماز بند بندگی است، میوه درخت تا وقتی که به درخت وصل است با همان اتصال رو به طراوت، شادابی و پختگی می‌رود و زمانی‌که جدا شود به مرور از بین می‌رود، نماز هم حلقه وصل و بند بندگی است که در این صورت همه ابزار و اسباب در خدمت به دین و تعالی قرار گرفته و می‌توان از آن بهره‌مند شد، امام(ره) اسوه و نمونه خلوص بندگی است که از همه ابزار در اختیار برای بالندگی دین و نظام اسلامی بهره گرفت.

احمدی با انتقاد از سیستم بانکی و سودهای بالای تسهیلات، اظهار کرد: ما گرفتار بانکداری شعارگونه بدون ربا هستیم، این یعنی حبس ثروت ملی جامعه اسلامی و جنایت در مسیر تولید، این بندگی نیست که پول ملی گرفتار ربا شد و محصول آن پاره شدن بند بندگی و فقر و بدبختی است و سبب شد علما و مجتهدان بارها متذکر شوند.

وی تصریح کرد: در حمایت از کالای ایرانی، تعصب در مسیر اقتصاد مقاومتی و ملی، استفاده از کالای ایرانی نیاز است ثروت ملی  در چرخه تولید قرار بگیرد.

امام جمعه شهرستان نور خاطرنشان کرد: شاهد هستیم تسهیلات با سود بالا برخی حتی تولیدکنندگان و کسانی‌که ثروتی هم داشتند را گرفتار کرد، زندگی‌شان از بین رفت، خانواده متلاشی شد، گرفتار سود و ربا شدن یعنی گرفتار ذلت شدن که سبب شد تا اشک از چشمان آن‌ها سرازیر و خواهان معرفی به کمیته امداد هستند.

این مسؤول بیان کرد: این روزها، روزهای قطع رابطه با آمریکا، جشن فناوری هسته‌ای است؛ اینها در سایه ارتباط با خدا و اتکا به قدرت لایزال الهی است که ابتدا از حلقوم امام(ره) خارج شد و امروز هم سکاندار انقلاب فرمودند؛ ارتباط با آمریکا یعنی ذلت، بیچارگی، فقر و بدبختی و قطع ارتباط با خداوند است.

احمدی افزود: فرزندان امام(ره) و انقلاب با امام(ره) و رهبری همراه شدند، امروز که در اوج اقتدار قرار داریم  به دلیل همین توجه و قطع ارتباط با شیطان و تقویت ارتباط با خدا است، جایی هم که گاهی افت داشتیم  زمانی بود که از ارتباط ما با خدا کاسته شد.

وی با تشریح اوضاع فعلی منطقه و جهان، اظهار کرد: وضعیت امروز رژیم صهیونیستی را مشاهده می‌کنید، به رغم ظاهر این رژیم و حتی کشتار مسلمانان و فلسطینیان اکنون اوج نفرت را به نمایش گذاشت، فرموده امام راحل است که اگر همه مسلمین متحد شوند، اسرائیل که سهل است همه قدرت‌های فاسد نابود می‌شوند ولی متاسفانه همه دولت‌های به اصطلاح اسلامی گرفتار ذلت و سلطه هستند، شهید مظلوم بهشتی جمله زیبایی دارند« همانطور که ستمکاران براستی گناهکاران بزرگ تاریخ هستند ستم پذیرای هم» ما نباید ستم بپذیریم و در مقابل قدرت‌های پوشالی آمریکا و دیگران کوتاه بیاییم.

خطیب نماز جمعه شهرستان نور به حضور میلیونی مسافران در شهرستان اشاره کرد و افزود: پذیرای بیش از 2 میلیون و 600 هزار مسافر و گردشگر در شهرستان بودیم، این حرکت ارزشمند است زیرا پذیرش مسافر لبیک به ندای مقام معظم رهبری و حمایت از اقتصاد مقاومتی است چون زمینه امنیت، آسایش و حضور مسافران و توریست را فراهم کردیم تا در سایه آن اقتصاد کشور شکوفا شود، اصل کار خوب است اما باید مراقب و مواظب بود تا ابتذال و انحراف وارد منطقه نشود.

این مسؤول ضمن قدردانی از همه مسؤولان، مردم و دست‌اندرکاران، اظهار کرد: باید از این فرصت‌ها بهره برد و برای ترویج کالای ایرانی کسبه‌ها اجناس ایرانی عرضه کنند، صنایع دستی، اغذیه محلی و ... را رواج دهند و همچنین فرهنگ ملی و مذهبی را ترویج کنند، به موسیقی بومی، اصیل و محلی توجه شود نه موسیقی که مناسب با مجالس لهو و لعب است.

احمدی در پایان از صدا و سیما مازندران خواست تا ساعتی را در قالب اخبار نماز جمعه، خطبه‌های نماز جمعه همه شهرستان‌ها را پوشش دهد و اکتفا به چند شهرستان نکند تا همه از نکات ارزشمند در خطبه‌ها برخوردار شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها