امام جمعه بابل افزود: برخی دولت‌های خائن عربی طی پیامی به اسماعیل هنیه اعلام کردند که اگر از ایران فاصله بگیرید، به شما دلار و امکانات می‌دهیم اما حماس دست رد به سینه آن‌ها زد، نامه اسماعیل هنیه به رهبر معظم انقلاب اصلاح رویکرد گذشته بود.
کد خبر: ۹۰۰۴۰۶۴
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام حسن روحانی  با تسلیت پیش رو بودن سالروز شهادت امام کاظم(ع) اظهار کرد: سبک زندگی و سیره رفتاری آن امام همام مورد توجه جامعه قرار گیرد.

وی با گرامیداشت سالروز تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در 21 فروردین 58 به فرمان امام راحل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با افتتاح حساب 100 امام تشکیل شد که جلوه دیگری از خدمات انقلاب اسلامی به مستضعفان و محرومان جامعه است.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه بنیاد مسکن خدمات ارزشمندی را با تاسیس و احداث شهرک‌ها برای محرومان انجام داد، تصریح کرد: نهادهای مختلفی از توانمندی خیران بهره می‌گیرند و چقدر خوب بود محوریت بنیاد مسکن با حساب 100 امام انجام و این حساب ماندگار امام راحل با کمک خیران در این حوزه احیا می‌شد.

این مسؤول به وضعیت بغرنج این روزهای فلسطین اشاره و خاطرنشان کرد: وظیفه امام جمعه تذکر و بررسی مسائل جهان اسلام است و مهمترین مساله جهان اسلام مسئله فلسطین و اشغال قبله نخست مسلمانان توسط رژیم صهیونیستی است، هزاران نفر از غزه در یوم الارض در کنار دیوار حائل امنیتی رژیم صهیونیستی تجمع کردند و خواستار بازگشت به منازل و سرزمین خود بودند که با واکنش شدید رژیم صهیونیستی، منجر به شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی شد.

روحانی یادآور شد: پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی به نامه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس حاوی نکات ارزشمندی است که در پی نامه بسیار مهم اسماعیل هنیه به رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشته شد.

وی ادامه داد: در گذشته انحرافاتی در مسیر تصمیمات و مبارزه حماس به وجود آمد که تمایل به سمت دولت‌های عربی و وعده وعیدها سوق پیدا کرد و مدتی مسیر مبارزه تغییر یافت اما با تغییر مدیریت در تشکیلات این جنبش، فهمیدند که تغییر رویکرد آنها و دور شدن از محور مقاومت روسیاهی را به دنبال دارد.

امام جمعه بابل افزود: برخی دولت‌های خائن عربی طی پیامی به اسماعیل هنیه اعلام کردند که اگر از ایران فاصله بگیرید، به شما دلار و امکانات می‌دهیم اما حماس دست رد به سینه آن‌ها زد، نامه اسماعیل هنیه به رهبر معظم انقلاب اصلاح رویکرد گذشته بود.

این مسؤول یادآور شد: نامه اسماعیل هنیه به رهبر معظم انقلاب تاکید بر مقاومت و پشت پا زدن به وعده وعیدهای دولت‌های خائن عربی در راه مبارزه است، دولت‌های خائن عربی به ویژه عربستان و امارات در طرحی به نام معامله قرن به دنبال به رسمیت شناختن پایتختی رژیم صهوینیستی در قدس است تا همه جنایت‌ها صهیونیست‌ها و تسخیر فلسطین را به رسمیت بشناسند لذا شاهد رفتار ذلیلانه برخی کشورهای عربی در برابر رژیم صهیونیستی هستیم که این امر بسیار خطرناکی است که عربستان و امارات برای مقابله با ایران با رژیم صهیونیستی متحد می‌شوند.

روحانی به سالروز قطع رابطه ایران با آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: آمریکا با اعلام قطع رابطه با ایران در اوایل انقلاب سعی در تحت فشار قرار دادن نظام اسلامی داشت که این مسئله با استقبال باشکوه امام راحل مواجه شد، نظام آمریکا یک نظام سلطه و استکباری و رابطه با آن یک رابطه استعماری است.

وی با انتقاد از زیاد بودن تعطیلات در کشور گفت: یک تعطیلات ظاهری و یک مقدار تعطیلات پنهان داریم، شاهد یک رخوت و سستی در بسیاری از مراکز آموزشی و اداری پس از تعطیلات نوروزی در کشور هستیم، افزایش این تعطیلات در رخوت جامعه اثر می‌گذارد و روح کار و تلاش را در جامعه می‌گیرد، روح تنبلی در دانشگاه‌ها و مدارس نگران کننده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها