خبرهای داغ:
همایش شورای عالی بسیج عشایری استان کرمانشاه با حضور فرمانده سپاه ناحیه عشایری و سران ایلات و طوایف کرمانشاه برگزار گردید.
کد خبر: ۹۰۰۴۱۹۳
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از سپاه ناحیه عشایری کرمانشاه، همایش شورای عالی بسیج عشایری استان کرمانشاه با حضور فرمانده سپاه ناحیه عشایری و مسئولینی از استانداری کرمانشاه, مهندس حاتمی رئیس شورای عالی بسیج عشایری استان کرمانشاه و همچنین سران ایلات وطوایف برگزار شد.

 

سرهنگ پاسدار کامران هزارخانی در ابتدای جلسه با گرامیداشت یاد شهدای استان بخصوص شهدای مدافع حرم بیان داشت: بنده به عنوان یک مسئول انتظار دارم در مجموعه سپاه ناحیه عشایری و هرکس در جایگاهی که می تواند به استان و زیر مجموعه خودش کمک بکند.

 

هزارخانی افزود: ما باید بعد از چهل سال که از عمر انقلاب اسلامی میگذرد شاهد پستی و بلندی های بسیاری بودیم اما باید به هدف اصلی انقلاب و مطالبات مردم آنگونه که باید و شایسته است برسیم.

 

وی ادامه داد: ما شاهد پیشرفت های چشمگیری در همه زمینه های علمی و دفاعی هستیم اما نیاز مند تلاش بیشتری هستیم.

 

وی گفت: عده ای از عوامل خود فروخته در صدد به هدر دادن زحمات انقلاب اسلامی هستند که به لطف خدا موفق نمی شوند و شاهد ضربه خوردن آنها هستیم.

 

فرمانده سپاه ناحیه عشایری گفت: جمهوری اسلامی به برکت ایستادگی مردم و رهبری اقا همیشه پایدار خواهد بود وبه صلابتش افزوده خواهد شد. مهندس حاتمی رئیس شورای عالی بسیج عشایری

 

وی بیان داشت: با وجود تمام دشمنی ها و خصومت ها به حول قوه الهی در امن ترین کشور منطقه زندگی می کنیم که این امنیت را مدیون بصیرت رهبری و جانفشانی نیرو های انقلابی هستیم.

وی ادامه داد: بنده مایلم هر زمانی اسمی از بنده گفته می شود به عنوان خادم و نوکر عشایر خطاب شود اما در بخش عشایر و کشاورزی هر زمانی پشت تریبون قرار میگیرم احساس شرمندگی میکنم چون حق کشاورزان آنگونه که باید ادا نشده.

 

در ادامه رئیس شورای اداری بسیج عشایری استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه با توجه به چهار فصل بودن و شرایط آب و هوایی بکری که دارد و همچنین معادن, منابع و نیروی انسانی هست استعداد اقتصادی شکوفا را دارد اما از اقتصاد پویا دور هست.

 

حاتمی ادامه داد: بخشی از قصور و کوتاهی متوجه کار مجموعه ماست و بخشی هم مربوط به جنگ تحمیلی هستند زیرا بعضی از شهر های کشور زمانی که زیر ساخت اقتصادی انجام می دادند ما مشغول باز سازی خرابی های گذشده و جنگ تحمیلی بودیم و به همین دلیل موفق نبودیم.

 

وی افزود: با توجه به ابنکه ایران جز کشور های خشک هست و بارندگی کشور یک سوم جهانی و تبخیر و تعرق سه برار میانگین جهانی هست باید مدیریت منابع آبی را در دستور کار خود قرار دهیم.

 

این مسئول ادامه داد: هفتاد وپنج درصد بارندگی در فصلی انجام می شود که گیاه نیازی ندارد و بخش زیادی از این آب ها به سرشاحه اروند می پیوندند و از دسترس ما خارج می شود در سال های گذشته با توجه به خشکسالی و برداشت های بی رویه 50 درصد دشت ها به ممنوعه و ممنوعه بحرانی تبدیل شده است.

 

وی بیان داشت: با توجه به بررسی ها انجام شده سال به سال مزه آب تلخ تر می شود در صورت ادامه روند فعلی قطعا با مشکلاتی مواجه می شویم و مانند استان های اصفهان , همدان و بخشی از استان فارس شاهدفرو رفتن زمین های کشاورزی و غیر قابل استفاده شدن این زمین ها خواهیم بود.

 

حاتمی ادامه داد: بخشی از کشاورزان استان های ذکر شده به استان کرمانشاه مهاجرت نموده و با پیشنهاد مبالغ بالا به کشاورزان زمین های انها را اجاره کرده و با استفاده از سموم و اسید هایی برای صاف کردن کلوخه ها و بهتر شدن محصول و همچنین آلوده کردن اب چاه برای بازدهی بالاتر محصول زمینه را برای ایجاد بیماری های خطرناک فراهم می کنند.

 

وی گفت: باید توجه داشت اینکه برای یک کیلو هندوانه 400 لیتر آب مصرف شود و در بازار هر کیلوگرم از آن 100 تومان فروخته شود جز هدر رفت آب این مایع حیاتی سودی ندارد. رئیس شورای عالی بسیج عشایری در ادامه جلسه بیان داشت: با آخرین بررسی های انجام شده وضعیت کشت دیم و ابی کشاورزان در وضعیت مناسبی هست وامسال برداشت خوبی خواهیم داشت اما باید با علف های هرز و آفت های محصول مبارزه شود. وی گفت: بحث مبارزه با موش ها یک مقوله مهم می باشد چرا که این آفت می تواند 70 درصد محصول را از بین ببرد و با توجه به اینکه امسال شرایط برف و یخ بندان نبوده شرایط تکثیر آنها مهیا بوده است.

 

حاتمی در پایان گفت برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی وام های بالای 50 میلیون دامداری های روستایی در دستور کار قرار گرفته و به مسئولین اعلام شده با افرادی که خواستار چنین تسهیلاتی هستند همکاری لازم را داشته باشند.

 

حجت الاسلام عزیزی مسئول حقوقی بسیجیان در قوه قضاییه در ادامه بیان داشت: به درد دل بسیجیان باید رسیدگی شود چون دولت با رای مردم برپا شده است و مسئولین باید تا جایی که می توانند به امور مردم رسیدگی کنند.

 

وی ادامه داد: مشکلات جامعه زیاد هستند، در خارح از کشور گروه هایی هستند که از سوی دشمنان تا دندان مسلح در صدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند.

 

حجت الاسلام عزیزی گفت: دولت باید به مسائل مربوط به حیطه اختیارات خودش بپردازد ولیکن متاسفانه به مسائل مذهبی و تخریب باور های مردم می پردازد نمونه آن این بود که گفته بود می شود به معصوم هم می شود انتقاد کرد ولیکن معصوم علیهم السلام چیزی جز ذات پاکش نمی تواند بیان داشته باشد.

 

 

ارسال نظرات