مدیر حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

مكارم اخلاق بالاترین درجه و رتبه اخلاق است

امام جمعه بلداجی در جمع کارکنان ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: مکارم اخلاق، بالاترین درجه و رتبه اخلاق است.
کد خبر: ۹۰۰۴۱۹۶
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه اخلاق باحضور فرماندهان، مدیران و کارکنان ستاد فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در حسینیه آیت الله بهاءالدینی برگزار شد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان و امام جمعه بلداجی در این جلسه به تشریح مکارم اخلاق از منظر روایات اسلامی پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین یدالله رحمانی با اشاره به این روایت که" انی بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَكَارِمَ الْأَخْلَاقِا" اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم،  هدف از بعثت خویش به رسالت از سوی خداوند متعال را مکارم اخلاق عنوان فرموده اند.

وی افزود: مکارم اخلاق از کرامت انسان می آید و کرامت یعنی هرچه که مطابق با شأن انسان است. و باید بدانیم که همه کارهای انسان یا اخلاقی است و یا غیراخلاقی؛ یعنی اخلاق خوب و بد نداریم. اخلاق همیشه خوب است و حُسن خُلق به عادتهایی گفته می شود که نتیجه تکرار و اصرار انسان بر یک رفتار و عمل اخلاقی است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: عوامل متعددی در حُسن خُلق انسان مؤثر هستند که یکی از آنها عامل جغرافیایی و محل زندگی انسان است.

وی بهترین راه برای رسیدن به مکارم اخلاق را توسل به مصادیق اخلاقی دانست و گفت: مجد وبزرگوارى، كرامت نفس ، جوانمردى،  ايثار و از خود گذشتگى ،خیرخواهی برای دیگران، انجام عبادات و اعمال نیک با رغبت و شوق و ... از جمله مصادیق مکارم اخلاق است.

ارسال نظرات