خبرهای داغ:
عضو هیأت امنای سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان به دنبال واگذاری سهام خود در شرکت‌های مختلف تا حد زیر ۴۰ درصد است تا سازمان تامین اجتماعی از بنگاه داری خارج شود.
کد خبر: ۹۰۰۴۲۹۸
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
سازمان تامین اجتماعی از بنگاه داری خارج می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، اکبر شوکت با اشاره به سیاست‌های اقتصادی سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: این سازمان براساس مصوبه هیأت امنای خود واگذاری شرکت‌های ورشکسته و کم بازده خود را آغاز کرده، همچنین سازمان تامین اجتماعی به دنبال واگذاری سهام خود در شرکت‌های مختلف تا حد زیر ۴۰ درصد است تا این سازمان از بنگاه داری خارج شود.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی به دنبال رفتن به سمت سرمایه گذاری در بورس است، این سازمان در این راستا از بیش از یک سال پیش واگذاری سهام‌های خود را در شرکت‌های مختلف تا حد زیر ۴۰ درصد آغاز کرده است و تا پایان امسال این سازمان به صورت کامل از بنگاه داری خارج خواهد شد.

عضو هیأت امنای سازمان تامین اجتماعی افزود: خروج این سازمان از بنگاه داری موجب می‌شود که دیگر حرف‌وحدیث‌ها در خصوص بنگاه‌های اقتصادی سازمان تامین اجتماعی به پایان برسد و دیگر فشاری بر سازمان برای گنجاندن افراد خاصی در هیأت‌های مدیره بنگاه‌های اقتصادی نیاید.

شوکت با اشاره به موضع وزیر کار در قبال سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: دغدغه این وزیر از نخست روز فعالیتش این بود که سازمان تامین اجتماعی از بنگاه داری که موجب می‌شود این سازمان هیأت مدیره و مدیرعامل در بنگاه‌های اقتصادی مشخص کند، خارج شود و سازمان تامین اجتماعی به سمت بنگاه داری حرکت کند و در نهایت یک عضو هیأت مدیره عادی در بنگاه‌های اقتصادی داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سیستم بنگاه داری کنونی در سازمان تامین اجتماعی نسبت به گذشته بسیار قوی‌تر است و این مساله در سوددهی بنگاه‌های اقتصادی این سازمان مشخص است، سود این بنگاه‌ها علاوه بر پرداخت به سرمایه گذاران در جا‌های مختلف سرمایه گذاری شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها