سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان:

افزایش ۳۶ درصدی اسکان مسافران در نوروز ۹۷

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان گفت:۷۱۴ هزار و ۹۷۸ نفر در لرستان از ۲۷ اسفندماه ۹۶ تا ۱۷ فروردین‌ماه امسال در مراکز اقامتی استان لرستان اسکان داده‌شده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۰۰۴۴۴۳
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید امین قاسمی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۷۱۴ هزار و ۹۷۸ نفر در لرستان از ۲۷ اسفندماه ۹۶ تا ۱۷ فروردین‌ماه امسال در مراکز اقامتی استان لرستان اسکان داده‌شده‌اند، اظهار داشت: این آمار نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد رشد داشته است.
وی بابیان اینکه بیش از ۳ میلیون و ۷۹۲ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان بازدید کرده‌اند که رشد چشمگیری داشته است، افزود: قلعه فلک الافلاک بیشترین آمار بازدیدکننده را در بین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان به خود اختصاص داده است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان اظهار داشت: سال گذشته ۱۲۴ هزار و ۴۵۰ نفر از قلعه فلک الافلاک بازدید کرده‌اند که این آمار امسال با افزایش بیش از ۴۶ درصدی به ۱۸۱ هزار و ۷۳۶ نفر رسیده است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان افزود: در این مدت هزار و ۸۲۳ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، رفاهی و بین‌راهی در راستای ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران نوروزی در استان صورت گرفته است.
وی گفت: در این بازه زمانی ۲۱۷ غرفه ثابت و ۳۴ سیاه‌چادر جهت عرضه صنایع‌دستی در استان برپا شد که ارزش ریالی فروش این محصولات به ارزش ۲ میلیارد و ۲۸ میلیون تومان بوده که نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد رشد داشته است.
قاسمی افزود: همچنین در این مدت بیش از ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار نفر از نوروز گاه و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی استان دیدن کرده‌اند که از این حیث نیز شاهد رشد ۶۰ درصدی بوده است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات