رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: ۲۷هزار کودک روستایی زیر ۵سال اردبیل زیرپوشش واکسیناسیون فلج اطفال قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۹۰۰۴۴۵۲
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰

۲۷هزار کودک روستایی زیر ۵سال زیرپوشش واکسیناسیون فلج اطفال قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، قدرت اخوان‌اکبری ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: 27 هزار کودک روستایی زیر 5 سال اردبیل زیرپوشش واکسیناسیون فلج اطفال قرار می‌گیرند و این طرح در دو مرحله اجرا می‌شود.

وی با اشاره به این‌که طرح اولیه ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال از 18 تا 21 فروردین همزمان با سراسر کشور در کلیه مناطق روستایی، عشایری و پایگاه‌های سیار استان به‌طور خانه به خانه انجام می‌شود افزود: مرحله دوم نیز از 22 اردیبهشت تا 24 اردیبهشت ماه اجرا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از خانواده‌های طرح مشمول این طرح، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها خواست تا با حساسیت و توجه به سلامت و آینده کودکان زیر 5 سال نسبت به واکسیناسیون فلج اطفال فرزندان خود اقدام کنند.

اخوان‌اکبری اظهار کرد: امسال برنامه‌ریزی شده بیمارستان امام رضای(ع) اردبیل به بهره‌برداری برسد که این بیمارستان می‌تواند تحول عظیمی در خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ایجاد کند.

وی از راه‌اندازی بخش دندانپزشکی بیمارستان امام رضای اردبیل خبر داد و بیان کرد: این مرکز از هشت شب تا هشت صبح به بیماران خدمات ارائه می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از راه‌اندازی بیمارستان ترومای اردبیل خبر داد و افزود: پیش‌بینی شده این بیمارستان نیز تا پایان امسال با اعتبار 10 میلیارد تومان به بهر‌ه‌برداری برسد.

اخوان‌اکبری از برنامه‌ریزی برای اتمام بیمارستان پارس‌آباد خبر داد و گفت: اتمام بخش تکمیلی بیمارستان مشگین‌شهر نیز در دستور کار قرار داده شده است.

وی تعداد فوتی‌های جاده‌ای استان را در تعطیلات نوروزی 6 مورد عنوان کرد و بیان کرد: خدمات‌رسانی بهداشتی و درمانی به مسافران به‌بهترین شکل ممکن در این ایام انجام شد.

ارسال نظرات