شهردار تبریز خبر داد:

ساخت ۳۰ محدوده فضای امن در مناطق حاشیه نشین تبریز

شهردار تبریز با تاکید بر خطر وقوع زلزله در تبریز از ساخت ۳۰ واحد فضای امن در مناطق حاشیه نشین تبریز در سال ۱۳۹۷ خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۴۴۷۴
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ایرج شهین باهر با اشاره به اینکه باید به عمق خطر و فاجعه احتمال وقوع زلزله آکاه شویم، گفت: درصورت بروز زلزله بزرگتر از ۷.۵ ریشتری شبانه در تبریز،  بیش از ۴۴۰ هزار نفر کشته خواهیم داشت. 

وی با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم فضا را برای مواقع بحرانی آماده کنیم، اظهار داشت: به  دنبال این هستیم که در سال ۹۷ حدودا ۳۰ واحد فضای امن برای اسکان شهروندان در زمان وقوع زلزله، در مناطق حاشیه نشین احداث کنیم. 

شهین باهر افزود: ما در تبریز فضای بازی که بتوانیم در زمان بحران مردم را در آن اسکان دهیم در اختیار نداریم. 

وی با تاکید بر اینکه اسکان شهروندان در زمان بحران باید در نزدیکی محل زندگی شان باشد، گفت: کسانی که در زمان زلزله در مناطق زلزله زده حضور داشته اند می دانند کسانی که خانه و کاشانه شان ویران شده است را نمی توان در ۱۰ کیلومتری خانه اش اسکان داد چون او نمی خواهد از زندگی و همه چیزش که در زیر آوار مانده است فاصله داشته باشد. 

 شهردار تبریز افزود: در بسیاری از مناطق حاشیه نشین تبریز کوچه های با عرض یک متر و حتی کمتر وجود دارند و فضای آزاد برای نفس کشیدن وجود ندارد چه برسد به اینکه در زمان زلزله بخواهیم او را اسکان بدهیم. 

شهردار تبریز با اعلام اینکه ایجاد شهرک امن در بالای کوه اشتباه بود گفت: ما در گذشته آمده ایم و بر روی کوه شهر امن ایجاد کرده ایم در حالی که کسی در مواقع زلزله به آن مکان نخواهد رفت. هیچ کس در موقع زلزله و بعد از آن خانه و زندگی خود را رها نمی کند و ما باید در خود محلات فضاهای باز ایجاد کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار