سارائی گفت: شعار سال یک راهبرد مناسب برای برون رفت از وضعیت نامناسب اقتصادی است که باید به یک گفتمان تبدیل شود.
کد خبر: ۹۰۰۴۵۱۵
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، "امید سارائی"، عضو شورای تبیین مواضع کشور ، با اشاره به نامگذاری امسال اظهار داشت: اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را به نام حمایت از کالای ایرانی نامیدند یقینا نشان از هوشمندی و شناخت ایشان از مشکلات حوزه اقتصاد و اشتغال کشور است.

وی افزود: رهبری به خوبی می دانند مشکل اقتصادی و اشتغال جز با تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیتهای داخل امکان پذیر نیست. مسئولین و مردم نیز باید به باور قلبی در رابطه با این مسئله برسند.

سارائی اضافه کرد: در سالهای گذشته خطاب رهبری ومطالبه ی ایشان مسئولین بودند اما امسال بخاطر اهمیت بسیار بالای این مسئله،مردم و مسئولین هردو باهم موردخطاب رهبری قرارگرفتندو باید همه دست به دست هم دهند تا این امر مهم محقق شود.

مسئول بسیج دانشجوئی حوزه شهید آوینی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام، گفت: به نظر بنده اگر امر رهبر معظم انقلاب محقق شود بسیاری از مشکلات اقتصادی حل می شود چرا که مشکلی در کشور وجود ندارد که لاینحل باشد و حمایت از کالای ایرانی بهترین راه حل مشکلات اقتصادی می باشد.

وی بیان کرد: حرکت های خوبی در همین اول سال صورت گرفته است و برخی ارگان ها وسازمان ها خرید کالاها و تولیدات خارجی را از خریدشان ممنوع کرده اند، همچنین کمپین های نه به کالای خارجی و حمایت از کالای داخلی نیز تشکیل شده است، اما باید توجه داشت که فقط ممنوعیت در خرید کالای خارجی و فقط بیان این مسائل نمیتواند راه حل مناسبی برای این امرمهم باشد،این بخشی از کار است وباید درست انجام شود و اگر درست تبلیغ نشود نمیتواند در جامعه فرهنگ سازی شود، اگر حمایت از کالای ایرانی از ابتدای امسال شروع شود تا آخر سال آمار بالایی از اشتغال در کشور بدست می آید.

عضو شورای تبیین مواضع بسی دانشجوئی کشور تصریح کرد:  در این بین هم مردم و هم مسئولین هر دو وظایفی به عهده دارند که باید گفت اگر مسئولین از تولیدکنندگان حمایت کنند و تسهیلات مناسب در اختیار آنان قرار دهند و آنان محصول با کیفیت تولید کنند مردم رغبت پیدا می کنند که از کالای ایرانی استفاده نمایند. باتوجه به پژوهش های اماری انجام شده، به عینه مشاهده میشود که خیلی از مردم اطلاعات کافی از کیفیت و قیمت پایینتر محصولات داخلی در بسیاری از موارد نسبت به محصولات خارجی ندارند و اگر همان تبلیغاتی که اشاره شد،انجام شود میل مردم به خرید کالای داخلی بیشتر می شود.

سارائی بااشاره به اهمیت رسانه در این خصوص اشاره کرد: هرکدام از رسانه های مختلف از صداوسیما گرفته تا رادیو وهمچنین خبرگزاریها باید این مسئله مهم را در دستور کار خود قرار دهند ، برنامه ها و تبلیغات مناسبی در این رابطه داشته باشند. اساتید دانشگاه،معلمان،دانشجویان و دانش آموزان که قشر فرهیخته جامعه هستند باید از ظرفیتهایی که در اختیار دارند به نحو احسنت استفاده نمایند تا شعار سال که یک راهبرد مناسب برای برون رفت از وضعیت نامناسب اقتصادی است به یک گفتمان تبدیل شود و استفاده از کالا و تولیدات داخلی که دسترنج کارگران زحمت کش وجوانان پرتلاش این مملکت است جای کالاهای خارجی رابگیرد،تا این مسئله در جامعه فرهنگ سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: نگاه انقلابی نگاه علاج جویانست اگر ما توانستیم علاج بسیاری از مشکلات در خیلی از زمینه ها که به سربلندی ایران و ایرانی تبدیل شد را پیداکنیم،یقینا با اعتماد کردن به نیروی جوان و کارآمد،البته با نگاه وتفکر انقلابی بود. در مسئله اقتصاد نیز به همین صورت است با همین نگاه و تفکرمیتوانیم اقتصاد کشورمان را علاج نماییم. قدرت گرفتن ایران اسلامی در همه ی زمینه ها میتواند موجب رشد یک جامعه ی مهدوی و زمینه سازی برای ظهور آقا امام زمان(عج)منجرشود.

 

ارسال نظرات