معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

۹۸ درصد سهمیه اعزام دانش‌آموزی راهیان‌نور کردستان تحقق یافت

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: سهمیه راهیان نور دانش‌آموزی کردستان در اعزام به جنوب ۱۲ هزار نفر بود که ۹۸ درصد آن تحقق پیدا کرد.
کد خبر: ۹۰۰۴۵۴۰
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جمشید آزادی‌پور در سنندج اظهار کرد: اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق شمالغرب همزمان با اعزام یک هزار و ۲۰۰ نفر به افتتاحیه این اردو‌ها در بازی‌دراز کرمانشاه آغاز شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان اضافه کرد: ضمن اینکه از مهرماه سال گذشته ۲ هزار و ۳۶۶ دانش‌آموز پسر و دختر به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند، ۹ هزار و ۱۹۷ نفر نیز به مناطق عملیاتی و یادمان‌های استان در مریوان، بانه و سنندج اعزام شده‌اند.

وی اذعان داشت: همزمان با اعزام دانش‌آموزان به برنامه راهیان نور، دو برنامه فصل رویش و برنامه رزمی فرهنگی مجاهدت‌های خاموش نیز در مریوان و سنندج برای کاروان‌های راهیان نور اجرا شد.

آزادی‌پور خاطرنشان کرد: برنامه فصل رویش به مدت یک ماه و با شرکت یک هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز پسر در کنار دریاچه زریوار مریوان اجرا شد و نمایش رزمی فرهنگی مجاهدت‌های خاموش نیز که به مدت ۸۶ شب در پادگان حضرت رسول سنندج برگزار شد، با استقبال باشکوه مردم و زائران راهیان نور مواجه شد.

وی همچنین از اعزام بیش از دو هزار نفر از اقشار و بیش از یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی استان به اردوا‌های راهیان نور خبر داد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با یادآوری میزبانی کردستان از اردو‌های راهیان نور، اضافه کرد: سال گذشته کردستان میزبان ۳۱۴ هزار و ۲۵۰ نفر زائر از استان‌های مختلف کشور بود که از مناطق عملیاتی استان بازدید کردند.

آزادی‌پور عنوان کرد: بولحسن و سیرانبند در بانه، والفجر ۴ و یادمان زریوار مریوان و تپه الله اکبر و باشگاه افسران سنندج از مناطق عملیاتی و یادمان‌هایی است، که زائران راهیان نور در سفر به کردستان از آن‌ها بازدید می‌کنند.

وی در ادامه با یادآوری این موضوع که آموزش و پرورش استان در زمینه اسکان زائران خیلی کمک کرده است، گفت:، ولی ظرفیت برای کار بیشتر در این حوزه وجود دارد و انتظار داریم دستگاه‌های دیگر هم بیشتر پای کار بیایند تا زمینه بهتری برای اسکان راهیان نور ایجاد کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان خاطرنشان کرد: انتظار داریم خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌ها در فصل تعطیل و اماکن فرهنگی دستگاه‌های دولتی نیز برای بحث اسکان و خدمات‌رسانی به زائران راهیان نور در اختیار قرارگاه راهیان نور استان قرار گیرد.

وی گفت: در حال حاضر سپاه بیت‌المقدس در سنندج یک هزار و ۲۰۰ نفر، در مریوان و بانه هر کدام ۵۰۰ نفر و در سروآباد و دزلی که امسال راه‌اندازی شده است، ظرفیت ۵۰۰ نفر برای اسکان زائران راهیان نور مهیا کرده است.

آزادی‌پور اظهار داشت: قرارگاه راهیان نور یک قرارگاه استانی است و استاندار مسوول آن است لذا انتظار داریم که بخشی از بودجه‌های فرهنگی به راهیان نور به عنوان یک کار فرهنگی باارزش اختصاص یابد.

وی با عنوان این مطلب که سپاه مخالف شادی مردم و برگزاری آیین‌های سنتی در مناسبت‌های مختلف نیست، تصریح کرد: همانطور که بودجه‌هایی برای این برنامه‌ها در ایام نوروز اختصاص داده می‌شود، انتظار هست که برای راهیان نور نیز اعتباری در نظر گرفته شود و عدالت در این زمینه رعایت شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در بخش دیگری از سخنانش گفت: راه دسترسی به یادمان‌ها از سال گذشته آغاز شده و امسال نیز سیرانبند و یادمان والفجر ۴ در برنامه قرار دارد که بخشی از آن با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انجام شده است.

آزادی‌پور ادامه داد: سپاه هم در یادمان‌ها فضاسازی فرهنگی مناسبی انجام داده است هر چند نیاز است همه دستگاه‌های فرهنگی براساس ظرفیتی که دارند، اقدامات فرهنگی انجام دهند.

وی در پایان، اعزام ۳۵۲ نفر در قالب «طرح مهر درخشان» و یک هزار و ۲۱۰ نفر افراد موثر به مشهد مقدس را از برنامه‌های فرهنگی سپاه بیت‌المقدس کردستان در سال گذشته برشمرد.
منبع فارس

انتهای پیام/
ارسال نظرات