معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان:

لزوم استقرار سیستم تاسیسات مرکزی گرمایشی در بازار زنجان

سیستم تاسیسات مرکزی در بازار، مستقر شود تا گرمایش بازار زنجان از طریق این سیستم، تامین شود.
کد خبر: ۹۰۰۴۵۷۷
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان در کارگروه تخصصی بازار زنجان گفت: برای مرمت بازار تاریخی زنجان، باید یک طرح کلی شامل چند طرح کوچک همانند تاسیسات، نورپردازی، کف ‌سازی و ایجاد ایستگاه‌ های سبُک آتش ‌نشانی تهیه شود.

مهرداد سلطانی افزود: مسائل حقوقی در امر مرمت بنای تاریخی بازار، مطرح است که با پیشرفت و عملیاتی شدن طرح ‌های کوچک، می ‌توان به پیشرفت کل پروژه و مرمت بازار تاریخی زنجان کمک کرد.

وی اظهار داشت: چند اقدام مهم باید به ‌صورت همزمان در مرمت بازار زنجان صورت پذیرد؛ تاسیسات، سیما و منظر، نور پردازی، ارتقاء کیفیت کالبدی در بخش ‌های دارای مشکل و استحکام‌ بخشی و تقویت سازه، از جمله اقداماتی است که می ‌توان با انجام آنها، به پایایی و مانایی بازار به عنوان یک میراث با ارزش و کهن، کمک کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با اشاره به اینکه در صورت ایجاد کانال تاسیساتی در مسیر بازار، کانال باید طوری باشد که به ‌صورت دائمی مورد استفاده قرار گیرد، تصریح کرد:علیرغم اینکه کانال فعلی احداث ‌شده، برخی از مشکلات را حل می ‌کند، اما برای ایجاد وضعیت پایدار و ایستا، باید کانال تاسیساتی به ‌گونه‌ ای باشد که نیازهای آینده را نیز در بر گرفته و حتی ‌الامکان به ‌صورت آدم‌ رو احداث شود.

مهرداد سلطانی افزود: گازرسانی به بازار باید تحت ویژگی ‌های خاصی صورت پذیرد؛ اطفاء حریق، سیستم آتش ‌نشانی، ایجاد ورودی هوای تازه و دودکش، از جمله مسائلی است که در این زمینه باید در نظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون گازکشی بدون مجوز که توسط برخی بازاریان انجام شده، مشکلات متعددی را به همراه داشته و علاوه بر آشفتگی بصری، به سازه بازار نیز آسیب ‌های جدی وارد کرده است. لذا تاکید بر این است که سیستم تاسیسات مرکزی در بازار، مستقر شود تا گرمایش بازار از طریق این سیستم، تامین گردد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار