خبرهای داغ:
وارثی بهتر عنوان کرد: شاید هنوز به لحاظ خدمات دهی به نقطه ایده آل دست نیافته ایم اما بستر لازم برای ایجاد فضایی بهتر جهت خدمات دهی به وجود آمده است.
کد خبر: ۹۰۰۴۵۸۱
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین به همراه معاونان با علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان قزوین و معاونان و کارکنان این اداره کل دیدار نوروزی داشتند.
وارثی در این دیدار ضمن اشاره به فعالیت های اداره کل بهزیستی در حوزه های مختلف در سطح استان بیان کرد: در حوزه های مختلف اداره کل بهزیستی استان قزوین فعالیت های بسیار خوب در بخش های حمایتی و پیشگیرانه و غیره برای مددجویان انجام شده است.
وی گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار پرونده اصلی در اداره کل بهزیستی وجود دارد که با خانوارهای تحت پوشش آنها، حدود ۱۲۰ هزار نفر تحت پوشش این اداره کل خدمات دریافت می نمایند.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: با توجه به اعتبارات در نظر گرفته شده در حوزه های مختلف این اداره کل، نمی توان به تنهایی به مشکلات عدیده این قشر از جامعه رسیدگی کرد و این امر مساعدت و تعامل سایر دستگاه و همچنین خیرین را می طلبد.
وارثی عنوان‌کرد: سازمان بهزیستی تنها سازمانی است که با وجود فعالیت های وسیع برای اقشار مختلف اعم از جامعه معلول، سالمند، زنان سرپرست خانوار و غیره، کمتر در چشم جامعه دیده شده است.
وی با اشاره به مراکز موجود برای خدمات دهی به جامعه هدف افزود: ۳۰۰ مرکز خصوصی شامل مهاد کودک تا شلترها و خانه امن و غیره در استان در حال خدمات رسانی می باشند و شاید هنوز به لحاظ خدمات دهی به نقطه ایده آل دست نیافته ایم اما بستر لازم برای ایجاد فضایی بهتر جهت خدمات دهی به وجود آمده است.
حمایت با هدف توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
در ادامه این بازدید بهاره رحمانی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین افزود: این معاونت در قالب ۵ دفتر در حال فعالیت و خدمات رسانی به جامعه هدف می باشد و در تمام شهرها با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر، پوشش خدمات اجتماعی وجود دارد.
وی گفت: ۳۵ مرکز نگهداری که ۴ مرکز خیریه ای و یک مرکز شیرخوارگاه در استان وجود دارد که از نوزادی تا مرحله دانشجویی افرادی که خانواده موثری ندارند همچنین افرادی که‌ بی سرپرست هستند در این مراکز نگهداری می شوند.
معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر اداره کل بهزیستی استان از ۲۶۰ کودک که به دلایل مختلف سرپرست(پدر و مادر) ندارند اما تحت سرپرستی اقوام درجه یک پدری و مادری هستند ماهانه با پرداخت ۳۲۰ هزار تومان مستمری حمایت می کند.
رحمانی با اشاره به حمایت از زنان سرپرست خانوار خاطرنشان کرد: در بحث زنان سرپرست خانوار، هزار و ۳۰۰ زن از خدمات این اداره کل بهره مند شده اند و هدف اصلی ما توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از نظر اجتماعی و اقتصادی است.
وی در پایان گفت: در بحث ساماندهی طلاق نیز پیگیر برنامه ها و طرح های اجرایی مورد نظر هستیم.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها