کشف ۱۸۵۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در خراسان رضوی

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: پارسال یکهزار و ۸۵۳ میلیارد و ۸۰۸ میلیون و ۴۷۶ هزار ریال کالای قاچاق در این استان کشف شد.
کد خبر: ۹۰۰۴۶۳۹
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ محمد ابراهیم افشاری در این باره اظهار کرد:کشفیات مزبور نسبت به سال ۹۵ از نظر ارزش ریالی ۲۴ درصد افزایش داشت.

وی اظهار کرد: عمده کالا‌های قاچاق طی سال گذشته از استان‌های جنوبی و استان تهران به خراسان رضوی وارد شد و پوشاک، پارچه، اسباب بازی، لوازم آرایشی، مصنوعات طلا و نقره و سیگار به ترتیب بیشترین مقدار کالا‌های قاچاق را داشت.

وی گفت: با اجرای طرح ریجستری در مورد یکی از برند‌ها گام بلندی در جهت کنترل قاچاق گوشی تلفن همراه انجام گرفت که به نظر می‌رسد با اجرای این طرح برای برند سامسونگ در اردیبهشت ماه امسال، قاچاق گوشی تلفن همراه در کشور به صفر برسد.

افشاری افزود: پارسال به دلیل راه اندازی سامانه‌های متعدد، نظارت بر ورود کالای قاچاق بیشتر و بهتر از گذشته انجام شد بویژه با راه افتادن سامانه جامع گمرکی، پنجره واحد گمرکی، صدور اظهارنامه‌های الکترونیکی و نصب دستگاه‌های پیشرفته در گمرک، کشف کالای قاچاق با سهولت بیشتری انجام گرفت.

وی اظهار کرد: براساس برنامه ششم توسعه کشور باید سالانه ۱۰ درصد از حجم کالای قاچاق کاهش یابد که طی سال‌های اخیر این میزان کاهش از برنامه فراتر رفته و به حدود ۵۰ درصد رسیده است.

استان خراسان رضوی ۸۳۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور‌های ترکمنستان و افغانستان و پنج گمرک و چهار پایانه مرزی دارد.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار