خبرهای داغ:
خبرنگار سابق صداوسیما در سوریه و عراق گفت:هیچ سلاحی وجود ندارد که بتواند به صورت شبانه‌روزی شلیک کند و تنها رسانه است که می‌تواند در طول شبانه روز و بدون توقف شلیک کند؛ بدون تردید جنگ سوریه پیش از آنکه نبرد نظامی باشد، نبرد رسانه‌ای بود.
کد خبر: ۹۰۰۴۶۷۲
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰
جنگ سوریه نبرد رسانه‌ای بود / دفاع از حریم اهل بیت رنگ و نژاد نمی‌شناسد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسن شمشادی شنبه شب در مراسم رونمایی از مستند شهید نوجوان حسن کریدی با عنوان هفده که با حضور خانواده این شهید در سینما آیه برگزار شد اظهار کرد: حدود هفت سال و یک ماه پیش، قصه‌ای در سوریه آغاز شد و موج سواران بر موج‌ها سوار شدند و نام آن را انقلاب مردم سوریه گذاشتند.

وی افزود: واقعیت این است که همه آنچه که در شبکه‌های عربی و عبری با عنوان انقلاب مردم سوریه پخش می‌شد، کاملا ساختگی بود و با حقیقت تفاوت داشت، اما متاسفانه در آن زمان برخی از مردم و حتی مسؤولان در این مسئله تشکیک کرده بوده‌اند.

این تحلیلگر رسانه خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر هجمه‌های زیادی به مدافعان حرم وارد شده است و عده‌ای در فضای مجازی می‌کوشند تا حضور این افراد را تنها حاصل شور حسینی بیان کنند در حالی که مدافعان حرم شور و شعور حسینی را همراه با هم دارند و اهداف قیام امام حسین (ع) را درک کرده‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه عده‌ای در فضای مجازی تشکیک می‌کنند که عراق و سوریه چه ربطی به ایران دارد، در حالی که این مطالب تشکیک در ایمان و عقیده است.

شمشادی عنوان کرد: دشمنان سعی داشتند که با ایجاد جنگ به اهداف خود دست پیدا کنند، اما به فضل الهی این تهدید بزرگ به فرصتی عظیم برای امت اسلامی تبدیل شد و ما توانستیم ارتشی را تشکیل دهیم که از ابتدا به دنبال آن بودیم.

وی اظهار کرد: دشمنان تصور می‌کردند که می‌توانند به راحتی عراق و سوریه را تصرف کنند در حالی که شیعه و سنی دست در دست هم دادند و در مقابل آن‌ها ایستادند.

خبرنگار سابق صداوسیما در سوریه و عراق با بیان اینکه اگر به اهداف امام حسین (ع) نگاه کنیم متوجه می‌شویم که دفاع از حریم اهل بیت رنگ و نژاد نمی‌شناسد گفت: همه مدافعان حرم گوش به فرمان ولایت فقیه بودند و همه آن‌ها هدف نهایی را قدس می‌دانستند.

وی بیان کرد: بسیاری از سیاستمداران دنیا از جمله رجب طیب اردوغان و نیکولا سارکوزی تصور می‌کردند که سوریه در عرض مدت کوتاهی سقوط می‌کند، اما ایستادگی مردان خدا موجب شد که سوریه حفظ شود و دشمنان ناکام بمانند.

شمشادی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سال ۹۱ فرمودند که الان دورانی نیست که آمریکا بخواهد برای دیگر کشور‌ها تصمیم بگیرد بلکه کشور‌های منطقه هستند که تصمیم می‌گیرند و پس از گذشت چند سال می‌بینیم همین‌گونه نیز شد.

وی با اشاره به قدرت رسانه گفت: هیچ سلاحی وجود ندارد که بتواند به صورت شبانه‌روزی شلیک کند و تنها رسانه است که می‌تواند در طول شبانه روز و بدون توقف شلیک کند؛ بدون تردید جنگ سوریه پیش از آنکه نبرد نظامی باشد، نبرد رسانه‌ای بود و این نبرد را شبکه‌های العربیه و الجزیره شروع کردند.

این تحلیلگر رسانه تصریح کرد: در جنگ رسانه‌ای امکانات و قدرت جبهه مقاومت کمتر است، اما ما در همین اقلیت تلاش کردیم تا صدای خود را به تمام دنیا برسانیم.

وی با اشاره به شایعه‌هایی که برای مدافعان حرم بیان می‌شود افزود: متاسفانه برخی از مطالبی که در مورد مدافعان حرم بیان می‌شود بی‌انصافی است؛ عده‌ای می‌گویند که مدافعان حرم برای کسب درآمد و دریافت پول از حرم دفاع می‌کنند در حالی که این مسئله به هیچ وجه صحیح نیست، چرا که افراد متمول و ثروتمند زیادی در سوریه برای دفاع از حرم حضور داشتند و به شهادت رسیدند.

شمشادی با بیان اینکه پروژه تشکیل داعش از سال ۲۰۰۱ میلادی کلید خورد عنوان کرد: برخی افراد می‌گویند که حضور نیرو‌های مقاومت در سوریه موجب تشکیل و ایجاد داعش شد در صورتی که در کتاب هیلاری کلینتون به صراحت بیان شده است که تشکیل داعش با حمایت‌های آمریکا و در سال ۲۰۰۱ کلید خورد.
ارسال نظرات