سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک خبر داد
سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز اراک از راه‌اندازی آبنما پارک امیرکبیر پس از پانزده سال خاموشی خبر داد و گفت: این آبنما صبح روز هجدهم فروردین ماه راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۹۰۰۴۶۹۴
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز اراک درباره اهمیت و احیا آبنماهای شهری گفت: باتوجه به ازدحام و روزمرگی‌های جامعه امروز و محصور شدن محیط در سازه‌ها و ساختمان‌های مرتفع، در بافت شهری شهروندان به ایجاد مکان هایی برگرفته از طبیعت و آرامش بخش نیاز دارند.

وی ادامه داد: ایجاد چنین فضاهایی حس مطلوبی در شهروندان ایجاد می کند و در کاهش تنش‌های روانی و خستگی‌های ناشی از روزمرگی موثر است.

کشاورزیان با بیان اینکه ایجاد فضای سبز مناسب، مکان‌های تفریحی طبیعی و آبنما از جمله موارد مورد نیاز بافت شهری است، گفت: برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی برای ایجاد چنین فضاهایی در اراک مورد توجه قرار گرفته است که از جمله این اقدامات راه‌اندازی آبنمای پارک امیرکبیر بود.

وی تصریح کرد: عملیات بازسازی آبنمای پارک امیرکبیر پس از اتمام بازسازی توسط پرسنل واحد عمران و واحد فنی و تاسیسات سازمان و پس از عملیات رنگ آمیزی، بهسازی حوضچه و نصب۲ عدد پمپ آب با قدرت ۲۴اسب بخار و ۱۰۰ متر اصلاح مسیر لوله کشی، رفع گرفتگی لوله ها، کابل کشی خط فشار ضعیف به طول ۵۰ متر و اصلاح تابلو آبنما به پایان رسید و راه اندازی شد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز اراک افزود: یکی از اهداف سازمان سیما و منظر، فضای سبز شهری شهرداری اراک در سال کاری ۹۷ حفظ و نگهداری پارک های سطح شهر است، که این مهم نیازمند احیای بافت عمرانی، گلکاری و مرمت این مکان ها است که به این طریق به رضایتمندی شهروندان از محیط شهری نزدیک شویم.

گفتنی است پارک امیرکبیر به دلیل قرار گرفتن در محدوده مرکزی شهر اراک، از مکان‌هایی است که بازدیدکنندگان و همچنین مسافران زیادی را در فصول مختلف سال پذیرا است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات