همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی؛

نشست تخصصی کاتبان قرآن کریم برگزار می شود

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی نشست تخصصی کاتبان قرآن کریم و خوشنویسان مبرز قرآنی(نسخ و ثلث) برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۰۴۷۲۸
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، مینا نیک رزم با اعلام این خبر افزود: نشست فوق روز چهارشنبه 22 فروردین ماه سال جاری راس ساعت 16 در محل حوزه هنری استان برگزار می شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه هنر کتابت یک نیاز و مقوله فرهنگی است و ضرورت ساماندهی برای بهبود آن و به منظور رسیدن به جایگاه ممتاز هنری و تخصصی کتابت خطوط قرآنی و همچنین ارتقای فنی و کیفی آن، نشست تخصصی کاتبان قرآن کریم برگزار می شود.
نیک رزم  اضافه کرد: جهت تهیه مصحف با نگاه و رویکرد به عرصه تحقیق و مباحث نظری و پژوهشی در این راستا و با حضور هنرمندان خوشنویسی و علاقمند متبحّر در این رشته هنری و صاحبنظران کارآمد امور قرآنی و تخصصی جهت مطالعات، خوشنویسی، رسم الخط، علوم قرائت و کتابت قرآن و ادعیه با جمع آوری آرا در زمینه مختلف قرآنی و ارائه آرا در زمینه فنون مختلف قرآنی و ارائه الگوی مناسب بجهت جلوگیری از غلط های رایج فعلی و ساماندهی برای بهبود آن، این کارگاه خوشنویسی برگزار می شود.
نیک رزم اظهار داشت: در این کارگاه که به صورت ماهانه برگزار خواهد شد، شرکت کنندگان از آموزش های علمی، فنی و تخصصی نسخ و ثلث بهره مند شده و علاوه بر مشق و تمرین مداوم و خلق آثار هنری که مرسوم اینگونه مجامع است مباحث نقد و تحلیل و مقایسه فنی با آثار قدما مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار