کارشناس علوم قرآنی گفت: دعای شرف الشمس نقل شده از معصومین(س) است که در 19 فروردین خوانده می شود، این دعا مجرب است و گسترش روزی و رفع بلا را همراه دارد.
کد خبر: ۹۰۰۴۷۴۸
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی رضایی کارشناس علوم قرآنی درباره اهمیت قرائت دعای شرف الشمس گفت: شرف الشمس یک دعای معروف و حرز است که از بزرگان نقل شده است. این دعا از ائمه معصومین و تاریخ قرائت آن 19 فروردین است. در واقع این دعای خاص در این روز خوانده می شود و از خاصیت و جایگاهی برخوردار بوده که گفته شده بهتر است روی عقیق زرد رنگ هک شود.

دعای شرف الشمس

وی در همین راستا افزود: دعای شرف شمس عبارتی به این مضمون است: بسم الله الرّحمن الرّحیم. اَللّهُم اِنّی اَسئَلُكَ بِالهاءِ مِنْ اِسمِكَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصّیِ و بالالَفِ المُقَّوِم و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بالاَربَعَه الَتِی ه ‍ ِی كالكَفِ بِلا مُعصَم و بِالهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمكَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ علی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بعدد حروف ماجری بِالقلم و اَن تَقضِی حاجَتِی.

این کارشناس علوم قرآنی درباره اهمیت و اثرات شرف شمس بیان کرد: شرف شمس دارای اثرات و خواص بیشماری است که نمى توان آن را انکار نمود، چنانکه فردى را نزد حاکمى به سبب جرمى مى بردند حضرت صادق (ع) فرمود که انگشترى عقیق به او برسانند، انگشترى به او رساندند و مکروهى به او نرسید . یا شخصى را از برابر حضرت امام محمد باقر (ع) گذرانیدند تازیانه بسیار بر او زده بودند . حضرت فرمود: انگشتر عقیق او کجاست، اگر با او مى بود تازیانه نمى خورد. یا آنکه کسى نزد حضرت محمد (ص) آمد و شکوه نمود که دزد در راه اموال مرا ربود، حضرت فرمود: چرا انگشتر عقیق در دست نداشتى که آن از هر بدى آدمى را نگاه مى‌دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی ادامه داد: آنگونه که بزرگان نقل کرده اند همراه داشتن این حرز مجرب است. صرف نظر از اینکه باعث فراوانی رزق و روزی می شود در دفع بلا و خطرات نیز بسیار موثر بوده که مورد توصیه دیگران قرار گرفته است. تعدادی از مردم توجه خاصی به ادعیه و دعاهای همراه دارند مانند حرزها و دعاهای وارد شده از ائمه(س) و طبق توصیه بزرگان قرائت این دعا مجرب است.

ارسال نظرات