مسئول بسیج اصناف و بازاریان کشور مطرح کرد:

حمایت از کالای ایرانی به فرهنگ‌سازی عمومی نیاز دارد / مبارزه با قاچاق و واردات بی‌رویه به شعار محدود نشود

مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور در دیدار با مسئول راهبردی بسیج دانشجویی یزد تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی را درگرو فرهنگ‌سازی در جامعه دانست و افزود: از طرفی اعتماد مردم به تولیدات داخلی نیز باید جلب شود.
کد خبر: ۹۰۰۴۷۷۱
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، غلامرضا حسن پور، مسئول سازمان بسیج اصناف و بازریان کشور با عابدی، مسئول راهبردی بسیج دانشجویی یزد دیدار کرده و به گفتگو پیرامون مسائل اقتصادی و شعار سال پرداختند.

حسن‌پور حاشیه این دیدار و در گفتگو با خبرنگار بسیج دانشجویی در یزد، با اشاره به شعار سال، بیان داشت: حمایت از کالای ایرانی در اصل یک بحث فرهنگی است و نیاز به فرهنگ‌سازی و گفتمان سازی دارد.

مسئول سازمان بسیج اصناف، تجار و بازاریان کشور با تأکید بر اینکه در بسیاری از کشور‌های دنیا که امروز به‌عنوان تولیدکنندگان برتر در جهان و اقتصاد‌های موفق شناخته می‌شوند؛ در برهه‌ای از زمان و شروع کارشان، مردم آن کشور‌ها متعصبانه، حتی کالا‌های تولید داخل باکیفیت پایین را می‌خریدند؛ تصریح کرد: حمایت جدی و متعصبانه از کالای ایرانی باید موردتوجه همه اقشار قرار بگیرد.

وی به نقش ویژه بانوان در این راستا اشاره کرد و افزود: بانوان ایرانی به‌واسطه تأثیرگذاری که در خانواده‌ها و جامعه دارند، می‌توانند نقش مؤثری در راستای حمایت از کالای ایرانی ایفا کنند.

عضو هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی بابیان اینکه تولیدکنندگان و صنعتگران نیز باید ارتقای مستمر کیفیت کالا‌های داخلی و رقابت‌پذیر کردن قیمت آن‌ها را نیز در دستور کار خود قرار دهند، یادآور شد: اعتماد مردم به تولیدات داخلی باید جلب شود و از ظرفیت‌های نخبگانی کشور در این راستا باید بیشتر استفاده کرد.

لزوم وضع قوانین تشویقی و حمایتی از تولیدکنندگان

حسن‌پور در ادامه با تأکید بر اینکه مسئولین و نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف کشور نیز نقش مهمی در حمایت از کالای ایرانی دارند، تصریح کرد: وضع قوانین حمایتی و تشویقی از تولیدکنندگان از مهم‌ترین مواردی است که باید موردتوجه جدی قرار بگیرد و می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

مسئول سازمان بسیج اصناف، تجار و بازاریان کشور مبارزه جدی با قاچاق و واردات بی‌رویه کالا را از دیگر مواردی دانست که باید موردتوجه دولت قرار بگیرد و بیان داشت: وضع تعرفه‌های مناسب برای واردات کالایی که مشابه داخلی آن تولید می‌شود، می‌تواند گام مؤثر دیگری در حمایت از تولید داخل کشور باشد.

وی با تأکید بر اینکه افزایش بهره‌وری با استفاده و بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین و پیشرفته نیز امری ضروری است، اذعان کرد: ظرفیت نخبگانی کشور باید تعامل و همکاری بیشتری با صنعت داشته باشند و افزایش ارتباط مؤثر بین صنعت و دانشگاه نیز بیش‌ازپیش باید موردتوجه قرار بگیرد.

حسن‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های متنوع سازمان بسیج اصناف و بازاریان، در سطح کشور اذعان کرد: در این مجموعه از ماه‌های قبل، اقدامات متعدد و مؤثری در راستای ترغیب کسبه و بازاریان محترم به فروش و عرضه‌ی کالای ایرانی و تولید داخلی صورت گرفت.

عضو هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی با تأکید بر اینکه توجه بازاریان و صنوف مختلف به عرضه و فروش تولیدات ملی، اقدامی مهم و مؤثر در راستای حمایت از کالای ایرانی است، یادآور شد: این مهم مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز قرار داشته است.

حمایت اقشار مختلف از پویش حمایت از کالای ایرانی

مسئول سازمان بسیج اصناف، تجار و بازاریان کشور بابیان اینکه از اولین روز‌های سال ۹۷ به همت بسیج اصناف و بازاریان کشور و با همکاری معاونت اجتماعی قوه قضایی، اتاق بازرگانی و وزارت صنعت، معدن و تجارت پویش ملی حمایت از کالای ایرانی راه‌اندازی شد، بیان داشت: تاکنون فعالان اقتصادی، بازاریان و افراد شاخص بسیاری در این پویش عضو شدند و از فعالیت‌های آن حمایت کردند.

حسن‌پور با اشاره به اینکه این پویش در سراسر کشور فراگیر خواهد شد و به‌زودی همه استان‌ها در این عرصه فعال خواهند شد، تصریح کرد: هدف از این برنامه هم‌افزایی و تعامل هرچه بیشتر پویش‌ها و اقدامات خودجوش مردمی در راستای حمایت از کالای ایرانی است.

وی از پویش آری به تولید ملی و پای‌کار کالای ایرانی از دیگر پویش‌هایی نام برد که موردتوجه و اقبال عموم قرار گرفت و اظهار داشت: در جریان این پویش‌ها و برنامه ها، مشکلات تولیدات داخلی، صنایع و کارخانه‌ها و فعالان بخش خصوصی نیز احصا و گردآوری می‌شود.

مسئول سازمان بسیج اصناف، تجار و بازاریان کشور خاطرنشان کرد: با همکاری سایر اقشار بسیج به‌خصوص بسیج مهندسین صنعت و بسیج کارگری نیز اقدامات مؤثری در سال گذشته در راستای حل برخی معضلات اقتصادی و رونق تولید صورت گرفت که این تعاملات و همکاری‌ها در سال جاری باقوت بیشتری ادامه خواهد داشت.

راه‌حل معضلات اقتصادی، فعالیت و مدیریت با عزم جهادی است

عضو هیئت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی با تأکید مجدد بر اینکه همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمود: ند شعار امسال متوجه همه اقشار از عموم مردم تا مسئولین و تولیدکنندگان است، اذعان کرد: پرداختن به این مهم نباید به چاپ بنر و سخنرانی و فعالیت در چند ماه اول سال محدود شود.

وی با تأکید بر اینکه همه اقشار باید به باز شدن گره مشکلات اقتصادی کمک کنند، عنوان کرد: حل معضلات اقتصادی و تعالی اقتصاد جامعه درگرو عزم جهادی و مدیریت انقلابی مسئولین و فعالان صنعتی و اقتصادی کشور و حمایت‌های متعصبانه مردمی است.

حسن‌پور بابیان اینکه در طول این سال‌ها و در مراحل متعدد حراست و پاسداری از نظام مقدس اسلامی و استقلال کشور مردم همواره نقش خود را به‌خوبی ایفا کردند، بیان داشت: امروز نیز با جهاد اقتصادی باید به جنگ بدخواهان این نظام و کشور رفت و یقیناً تعالی اقتصادی کشور از طریق تلاش مضاف با عزم و روحیه انقلابی میسر و ممکن خواهد بود.

مسئول سازمان بسیج اصناف، تجار و بازاریان کشور در با تأکید بر اینکه زمینه‌های تحقق شعار سال در کشور فراهم است، یادآور شد: امروز همه اقشار و مسئولین باید با همدلی و تکیه‌بر توانمندی‌های داخلی و اعتماد به جوانان کارآمد کشور، توان خود را در راستای حل معضلات اقتصادی به کار بگیرند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار