مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله:

موضع‌گیری‌ مثبت عربستان در قبال اسرائیل؛ دشمنی با جهان اسلام است/تحقق شعار سال 97 نیازمند اراده، همت و باور ملی

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به موضع‌گیری مثبت عربستان در قبال رژیم غاصب صهیونیستی گفت: امروز رژیم آل‌سعود به مانند شمشیری در دست رژیم غاصب صهیونیستی علیه مسلمانان شده است.
کد خبر: ۹۰۰۴۷۹۷
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام محمدولی رضوی‌راد مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به مسائل فلسطین و موج جدید حملات رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مسلمان فلسطین گفت: گرای این حملات را «محمد بن سلمان» پادشاه سعودی با به رسمیت شناختن رژیم غاصب صهیونیستی داد.

وی افزود: اگرچه تا پیش از این رژیم آل‌سعود از رژیم صهیونیستی حمایت داشت ولی این حمایت‌ها در خفا و پشت پرده انجام می‌شد و تاکنون هیچ کشور عربی به صراحت حمایت خود را از این رژیم غاصب اعلام نکرده بود.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد ادامه داد: وظیفه علمای کشورهای اسلامی در این زمینه بسیار سنگین است و می‌بایست موضع‌گیری محکم و جدی می‌کردند. موضع‌گیری‌های پراکنده‌ای در این زمینه شده است ولی باید بیش از این علمای جهان اسلام وارد میدان میدان شوند و عربستان را محکوم کنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله  با بیان اینکه آل‌سعود به مانند شمشیری در دست رژیم غاصب صهیونیستی و علیه مسلمانان شده است، گفت: نفت و پول عربستان شمشیری علیه مسلمانان شده است، از یک سو مردم یمن را به خاک خون کشیده و از سوی دیگر با به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به جهان اسلام خیانت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه مسلمانان و کشورهای اسلامی است که اقدامات رژیم خودکامه عربستان را محکوم کنند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به فلسفه نامگذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «حمایت از کالای ایرانی» گفت: در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری با توجه به اهمیت حوزه اقتصاد مباحث اقتصادی را در ابتدای سال مطرح و شعاری مرتبط با این مباحث برای سال انتخاب می‌کنند.

وی مسائل اقتصادی را از مباح مهم جامعه عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری با نامگذاری شعار سال درصدد جهت دهی به مسئولان و مردم هستند تا به منظور دستیابی به رشد اقتصادی و اهداف والای انقلاب اسلامی در این راستا حرکت کرده و مباحث اقتصادی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: مقام معظم رهبری با نامگذاری شعار سال در حقیقت مسئولان و مردم را در راستای رفع مشکلات اقتصادی و تحقق شعار سوق می‌دهند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با تاکید بر اینکه در تحقق شعار سال مردم و مسئولان مسئولیت دارند، گفت: وظیفه مردم برای تحقق شعار سال این است که کالای ایرانی را خریداری کنند تا به رونق تولید کمک کرده و مانع از خروج ارز از کشور شوند.

وی افزود: هر کشوری که به رشد و شکوفایی اقتصادی دست پیدا کرده است مردم آن کشور از کالاهای تولید داخل ولو اینکه کیفیت هم نداشته است بهره کرده‌اند تا امروز در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: مصرف کالای داخلی ضمن اینکه باعث کاهش قاچاق کالا می‌شود موجب رفع بیکاری و ایجاد اشتغال خواهد شد. در حقیقت مردم بایستی ولایتمداری را در عمل ثابت کرده و متعهد به خرید کالای داخلی شوند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به نقش مسئولان در تحقق شعار سال گفت: در این زمینه مراکز فرهنگی مسئولیت ویژه و مهمی بر عهده دارند چراکه مصرف کالای داخلی بایستی به فرهنگ تبدیل شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه فرهنگ استفاده از کالای خارجی در کشور غالب شده است، افزود: نقش آموزش‌وپرورش و مراکز دانشگاهی در این زمینه بسیار موثر است تا در کنار سایر نهادها و اقشار مختلف در جهت مصرف کالای داخلی فرهنگ سازی لازم را در جامعه انجام دهند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: متاسفانه فرهنگ غلط مصرف کالای خارجی باعث شده تا جامعه دچار خودباختگی شود و برون رفت از این مشکل نیازمند فرهنگ‌سازی در راستای مصرف کالای داخلی است. باید دانست که کار فرهنگی در این زمینه بایستی مستمر و مداوم باشد.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد بر نقش رسانه‌های در حوزه فرهنگ‌سازی اشاره کرد و گفت: بایستی رسانه‌ها نسبت به تبلیغ کالای داخلی توجه ویژه داشته باشند و موظف به تبلیغ کالاهایی شوند که در داخل تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه مصرف زیادی از مصرف را در دستگاه‌ها و سازمان‌ها شاهدیم به نقش دیگر دولت در حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و افزود: دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی بایستی موظف به خرید و مصرف کالای ایرانی شوند و اگر چنین دستورالعملی به دستگاه‌ها ابلاغ و نظارت لازم نیز برای اجرایی شدن آن صورت بگیرد به طور قطع بخش عمده‌ای از مشکلات کشور رفع خواهد شد چراکه به رونق تولید کمک می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله با تاکید بر اینکه تحقق شعار سال با شعار ممکن نمی‌شود، تصریح کرد: مسئولان خود بایستی در این زمینه الگوی آحاد جامعه باشند و خود مصرف کالای داخلی را اولویت قرار دهند نه اینکه کالای خارجی را مصرف کنند و شعار حمایت از کالای داخلی را سر دهند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد بر لزوم تصویب و تدوین قوانین لازم در راستای تقویت تولید داخل تاکید کرد و گفت: قوانین لازم در جهت تقویت و حمایت از کالای داخلی بایستی توسط مجلس تدوین شود و زمینه را برای فعالیت واحدهای تولیدی و تقویت تولید فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه کار مجلس قانون‌گذاری است، افزود: بایستی قوانین در راستای تسهیل تولید باشد. بانک‌ها نیز در تحقق شعار سال وظیفه دارند تا زمینه را برای خرید کالای ایرانی فراهم سازند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: بانک‌ها در زمینه تقویت تولید نقش مهمی دارند و بایستی تسهلاتی با نرخ سود پائین در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند. با نرخ سود بالا نمی توان چرخ تولید را به گردش درآورد.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد با اشاره به نقش دستگاه قضاء در حمایت از تولید داخل گفت: دستگاه قضاء نیز بایستی با مبارزه جدی و عملی با قاچاق کالا از تولید داخل حمایت لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه ایران کشوری بزرگ و متمدن است، افزود: متاسفانه دچار خودباختگی هستیم که بایستی آن را از سر راه برداریم، کسی مخالف تعامل با دنیا نیست ولی نباید دچار خودباوری را رها کنیم و به خودباختگی برسیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: ما می‌توانیم روی پای خود بایستیم و از منابع و ظرفیت‌های که خدا دراختیار کشور ما قرار داده استفاده کنیم برای این منظور هم بایستی زیرساخت‌های لازم فراهم شود تا کالای داخلی با کیفیتی بالا و قیمتی نازل به فروش برسد و بستر لازم برای رقابت با کالای خارجی و صادرات را هم پیدا کند.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد وظیفه مراکز فرهنگی آسیب‌شناسی در این زمینه است تا ضعف‌های موجود پس از احصا مرتفع شود، گفت: با رفع ضعف‌ها می‌توان به قله‌های عزت، عظمت و اقتدار در این عرصه نیز دست پیدا کرد.

وی با بیان اینکه عمل به شعار سال از سوی مردم و مسئولان باعث ایجاد اشتغال پایدار می‌شود، افزود: اگر مردم و مسئولان به شعار سال عمل کنند عمده مشکلات جامعه رفع خواهد شد نه اینکه در حد شعار و همایش و بنر این شعار را نگه دارند؛ تحقق شعار سال نیازمند عزم ملی است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: اگر منتظریم که دولت به تنهایی مشکل اشتغال را رفع کند باید بدانیم که مشکل به قوت خود باقی خواهد ماند؛ زمانی مشکل بیکاری کشور رفع خواهد شد که حمایت عملی از کالای ایرانی داشته باشیم تا اشتغال پایدار را در کشور ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام رضوی‌راد غیرت ملی را مصرف کالای داخلی دانست و گفت: با مصرف کالای داخلی زمینه فرصت شغلی را برای کارگر ایرانی فراهم کنیم نه اینکه با خرید کالای خارجی به رشد اقتصادی و درآمدزایی کشورهای بیگانه کمک کنیم.

وی افزود: مسئولان نبایستی شعاری با شعار سال برخورد کنند بلکه بایستی در عمل برای تحقق این شعار تلاش کنند. وظیفه رسانه این است که در این زمینه از مسئولان مطالبه‌گری کنند و در زمینه فرهنگ‌سازی برای مصرف کالای داخلی بکوشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات