سخنگوی وزارت خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از همبستگی، ثبات و امنیت پایدار در لبنان حمایت کرده و در راستای حفظ و تقویت وحدت میان طوایف و گروه‌های سیاسی لبنان از هیچ کوششی دریغ نکرده است.
کد خبر: ۹۰۰۴۸۰۰
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد مقاله منتشر شده در روزنامه جمهوری اسلامی به تاریخ 15 فروردین ماه در خصوص لبنان گفت: مطالب منتشر شده در این مقاله در تضاد با مواضع جمهوری اسلامی ایران بوده و سنخیتی با رویکرد تفاهم محور جمهوری اسلامی ایران در لبنان طی چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی ندارد.

قاسمی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از همبستگی، ثبات و امنیت پایدار در لبنان حمایت کرده و در راستای حفظ و تقویت وحدت میان طوایف و گروه‌های سیاسی لبنان از هیچ کوششی دریغ نکرده و در تمامی دیدارها و ملاقات‌های خود با مقامات رسمی لبنان بر این امر تاکید کرده است. ما معتقدیم جمهوری لبنان در سایه همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان و طوایف مختلف این کشور اعم از مسلمان و مسیحی به الگویی برای سایر کشورها تبدیل شده و تقویت این همبستگی وظیفه همگان بوده و جمهوری اسلامی ایران نیز همواره در همین راستا گام برداشته است.

 سخنگوی وزارت خارجه در پایان همچنین اظهار داشت: احترام به حاکمیت و سیادت تمامی کشورها از جمله کشور دوست و برادر لبنان و رعایت احترام شخصیت‌های سیاسی این کشور مهمترین رکن سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

ارسال نظرات