کد خبر: ۹۰۰۴۸۷۹
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه،  علی شمس  طی یادداشتی آورده است:
یکی از موضوعاتی که در دوران زعامت مقام معظم رهبری پایه گذاری شد نامگذاری سال‌ها بوده است. بعد از اعلام شعار سال توسط مقام معظم رهبری ریاست جمهور‌ها در ابتدای سال از زیرمجموعه‌های خود اجرایی شدن هرچه بهتر این شعار‌ها را خواستار می‌شدند.
شعار امثال «حمایت از کالای ایرانی» یک تفاوت عمده با سایر شعار‌های سال‌های قبل دارد؛ تفاوت آن در این است که مخاطب شعار سال‌های قبل بیشتر دولت‌ها بودند، اما مخاطب شعار امثال هم دولت و هم مردم هستند. نقش دولت در اجرایی شدن شعار امثال آن است که بستر لازم را برای تولید هرچه بیشتر کالای ایرانی با کیفیت، و ارزان‌تر از کالای خارجی را فراهم کند، و نقش مردم هم در اجرایی شدن شعار امثال آن است که در خرید و مصرف کالا‌های خود خرید کالای ایرانی را در اولویت قرار دهند. به نظر می‌رسد دولت بدون در نظر گرفتن نقش خود در حمایت از کالای ایرانی راهکار جدیدی را در اجرایی کردن شعار سال در پیش گرفته است. با افزایش نجومی و افسار گسیخته قیمت دلار و وابسته بودن قیمت کالا‌های وارداتی به قیمت دلار، دولت نقش خود را در حمایت از کالا‌های ایرانی به روشی غیر از روش بیان شدهبه خوبی ایفا می‌کند. چرا که با افزایش قیمت کالا‌های وارداتی دیگر مردم توان خرید کالای خارجی را نداشته وبه طور سیستماتیک به خرید کالای ایرانی روی می‌آورند.
در نتیجه می‌توان چنین برداشت کرد که دولت دوازهم در اجرایی کردن شعار سال پیشتازترین دولت بوده است. چرا که در سال‌های گذشته دولت‌ها تا اتخاذ تصمیم واجرایی کردن شعار سال چند ماهی را زمان نیاز داشتند، اما دولت دوازدهم این زمان را به حد اقل ممکن رسانده و بعد از گذشت کمتر از یک ماه سیاست‌های خود را در اجرایی کردن شعار سال به ثمر سانیده است.
ومن الله توفیق
علی شمس اسفندآبادی
کارشناس مسائل سیاسی
ارسال نظرات