استاندار سيستان و بلوچستان در جلسه اي با فرمانداران استان ايجاد اشتغال متناسب با نسخه اجتماعي در هر شهرستان را خواستار شد
کد خبر: ۹۰۰۴۸۸۵
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی استانداری؛ سید دانیال محبی در یک نشست تخصصی ٥ ساعته با فرمانداران استان، مسایل، مشکلات و کمبود‌های شهرستان‌های استان را بررسی و بر تعامل و همکاری همه‌ی بخش‌ها برای رفع مشکلات و توسعه استان تاکید کرد.

وی با اشاره به خشکسالی بیش از دو دهه در استان و منطقه سیستان، گفت: بدلیل کاهش نزولات جوی، عدم مدیریت صحیح منابع آب و دخالت‌های انسانی، زمینه کشاورزی و دامداری که شغل اصلی مردم سیستان را تشکیل می‌دهد از بین رفته و معیشت مردم را دچار مشکل کرده است که ضرورت دارد برنامه‌های کاربردی متناسب با شرایط کنونی اجرایی شود.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: گزارش‌های مربوط به بحران بی آبی سیستان و میزان خسارات وارده از دستگاه‌های مربوطه أخذ شده است و پیگیری‌های مربوطه در این زمینه از مرکز کشور در حال انجام است.

محبی توجه به ایجاد اشتغال پایدار در استان را یک ضرورت برشمرد و ادامه داد: فرمانداران باید با استفاده از توان و نفوذ افراد مؤثر در شهرستان، نگاه سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری جلب کنند و بر اساس نسخه اجتماعی شهرستان در جهت ایجاد اشتغال پایدار تلاش کنند.

وی اولویت بندی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی را مورد تاکید قرار داد.

استاندار همچنین با اشاره به افزایش چشمگیر مسافرت‌های نوروزی در تعطیلات نوروز امسال، اظهار داشت: استان علیرغم دارا بودن ظرفیت‌های بی نظیر گردشگری، در بخش زیرساخت‌ها کمبود‌های زیادی دارد که جای خالی سرمایه گذاران در بخش گردشگری استان، بسیار به چشم می‌خورد.
ارسال نظرات