نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: همه افراد جامعه اگر به فرامین رهبری توجه داشته باشند جامعه به سمت وسوی اصلاح شده ای گام بر میدارد
کد خبر: ۹۰۰۴۸۹۷
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۰

نظیر احمد سلامی در گفتگو با خبرنگار بسیج از زاهدان با اشاره به این مطلب که امر به معروف ونهی از منکر یکی از ارکان مهم جامعه اسلامی است  اظهار داشت:مهمترین وظیفه ورسالت انبیا واولیاالهی در زمان خودشان اجرای فریضتین معروف ومنکر بوده است.

وی باتاکید بر این مطلب که همه  افراد در یک جامعه حق دارندبر اجتماع نظارت کنندو این مهم از طریق امر به معروف و نهی از منکر محقق می‌شود،بیان کرد:اگر در جامعه ای این دو امر مهم اجرایی وعملی نشود جامعه به سمت تباهی ونابودی کشیده خواهد شد.
 
این مسئول افزود:در یک جامعه سرنوشت انسان‌ها به یکدیگر پیوند خورده است و در واقع همه افراد برای دستیابی به یک جامعه سالم باید برخی هنجار‌ها رعایت کنند.
وی بیان کرد: هنجارشکنی نظم جامعه رابرهم میزند و آثار این معضل علاوه بر خود فرد متوجه دیگران هم می‌شود. اما اگر در جامعه افراد بر روی یکدیگر نظارت داشته باشند و یکدیگررااز انجام زشتی‌ها بازدارند امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه می‌شود.
وی تصریح کرد: در حالیکه بی تفاوتی به اشتباهات همدیگر سبب تقویت ناهنجاریهاگشته جامعه را به تباهی و زوال می‌کشد.
مولوی سلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری در تمامی سخنرانی های خود از مر به معروف ونهی از منکر یاد کرده اند که این مهم یکی از اصلی ترین دغدغه های رهبریت بوده وهست .
سلامی گفت: متاسفانه برخی از افراد نسبت به سخنان رهبری توجه کمی دارند که اگر همه افراد به فرامین رهبری گوش داده وجامعه عمل بپوشانند جامعه به سمت وسوی اصلاح شده ای گام بر خواهد داشت و علما و روحانیون و مسئولان باید در جهت ترویج این فریضه الهی گام برداشته وحرکت کنند و همه ما وظیفه داریم به فریضه امر به معروف و نهی از منکر که یکی از تاکیدات مقام معظم رهبر (مدظله) است جامه عمل بپوشانیم.
وی گفت: پرداختن به دستورات دینی واقعیتی به ظاهر ساده است که به اصلاح ناهنجاری‌های جامعه کمک می‌کند و دستاورد‌های فراوانی را عاید جامعه می‌کند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: رسانه ها تاثیر گذارترین افراد در جامعه هستند که علما وروحانیون با اسشتفاده از ظرفیت رسانه ها می توانند فریضتین امر به معروف ونهی از منکر رال درجامعه به افراد بهتر بشناسانند واین فرهنگ را در جامعه نهادینه وپیاده سازی کنند.
ارسال نظرات