کارشناس مسایل سیاسی، ولایت فقیه را ضامن بقای اسلام در عصر غیبت امام معصوم دانست و گفت: مشکل اصلی دشمنان با اصل ولایت فقیه است.
کد خبر: ۹۰۰۴۸۹۹
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس مسایل سیاسی در جمع کارکنان ناحیه مقاومت شهرستان فارسان به تبیین ویژگی های نظام اسلامی تحت رهبری ولی فقیه پرداخت و گفت: رهبر جامعه اسلامی دارای شاخصه های بارزی است که ایشان را از دیگر رهبران کشورها متمایز می کند.

سجاد شهرانی افزود: رهبر جامعه اسلامی علاوه بر شرایط اجتهاد و عدالت، باید بینش درست و صحیحی نسبت به امور سیاسی و اجتماعی داخل و خارج كشور داشته باشد و ترفندهای دشمنان را خوب بشناسد.

وی هنر مدیریت و شجاعت و قاطعیت را از دیگر ویژگی های رهبر نظام ولایی برشمرد و گفت: بر اساس تعریف مقام معظم رهبری، ولایت فقیه یعنی حاکمیت فقیهی عادل و توانا در مدیریت بر جامعه اسلامی برای اداره آن بر اساس موازین اسلامی، که این شیوه ی حاکمیت مخصوص عصر غیبت است و نصوص دینی ما را بر تشکیل چنین حکومتی دستور می دهند؛ شیوه ای که عقل سلیم نیز بر آن اعتراف داشته و آن را تأیید می کند.

شهرانی با اشاره به اصل یكصد و نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، در بیان شرایط و صفات رهبری، تصریح کرد: صلاحیت علمی لازم برای افتاء در ابواب مختلف فقه، عدالت و تقوای لازم برای رهبری امت اسلام،  بینش صحیح سیاسی و اجتماعی، تدبیر، شجاعت ، مدیریّت و قدرت كافی برای رهبری از جمله ویژگی های مهم رهبر نظام اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: در قانون اساسی آمده است؛ در صورت تعدّد واجدین شرایط فوق، شخصی كه دارای بینش فقهی و سیاسی قوی تر باشد مقدّم است.

این کارشناس سیاسی در حاشیه نمایش فیلم مستند قائم مقام در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فارسان گفت: دشمن فکر می‌کند می‌تواند از روزنه مسائل سیاسی و خدشه‌دار کردن تفکر مردم به نظام و کشور ما صدمه بزند، در حالی که مردم ما با پشتیبانی از ولایت فقیه روز به روز آگاه تر و با بصیرت تر در مسائل سیاسی می شوند.

وی در ادامه ولایت فقیه را ضامن بقای اسلام در عصر غیبت امام معصوم دانست و گفت: امروز بزرگترین تفاوت نظام ما با دیگر نظام‌ها تضاد تاریخی حق و باطل است و بهانه‌های مختلفی که دشمن برای ضربه زدن به نظام و انقلاب ما استفاده می‌کند به خاطر نوع حاکمیت ما و حکومت خدا بر مردم به وسیله بندگان شایسته اوست و مشکل اصلی آن‌ها بر سر همین اصل ولایت فقیه است.

ارسال نظرات