سید ساجد یعقوبی
دبیرشورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی اردبیل:
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اردبیل با بیان اینکه آمریکا و صهیونیسم به دنبال آن هستند تا جبهه جدیدی بعد از داعش به وجود آورند، گفت: آن‌ها می‌خواهند تا تمرکز جبهه مقاومت را از مناطق اشغالی به قسمت‌های دیگر معطوف کنند.
کد خبر: ۹۰۰۴۹۲۲
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سجاد محسنی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اردبیل به تحلیل مسائل پیش رو در سال 97 پرداخت و گفت: شواهد و قرائن نشان می دهد دو جریان در داخل و خارج کشور می خواهند با تقسیم کار در صف بندی جبهه مقاومت تغییراتی به وجود آورند.

وی با بیان اینکه آمریکا و صهیونیسم به دنبال آن هستند تا جبهه جدیدی بعد از داعش به وجود آورند، گفت: تا تمرکز جبهه مقاومت از مناطق اشغالی که خط مقدم مبارزه است به قسمت های دیگر معطوف شود، پس از نابودی داعش اسرائیل بیش از هر زمان دیگری احساس نا امنی می کند لذا به طور قطعی تحولات جدیدی در سوریه پیش خواهد آمد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اردبیل با بیان اینکه نیروی مورد نیاز برای این تحولات باید بتواند تمام سوریه را یکپارچه کند و یا حداقل مناطق چشمگیری از خاک سوریه را به اشغال خود در بیاورد، گفت: برای این امر مانع بزرگی به نام ایران و سپاه پاسداران وجود دارد که موتور پیشران جریان مقاومت اسلامی است لذا باید تغییراتی در رفتار جمهوری اسلامی به وجود آید که غربگرایان داخلی این نقش را به عهده دارند.

وی افزود: فعال کردن گسل های اجتماعی و مذهبی در ایران و از همه مهم تر فشار اقتصادی به مردم برای رسیدن به این تفکر که «برای بازگشت به وضع اقتصادی مطلوب باید بر سر هر چه که آمریکا می خواهد مذاکره کرد» غربگرایان داخلی در سال ۹۷ تمام تلاش خود را خواهند کرد که مردم را با مایوس کردن از نگاه به داخل و القا تفکر فوق جامعه را آماده مذاکره مجدد کنند.

محسنی ادامه داد: برای این رخداد باید چند شاخص مهم و تاثیر گذار در زندگی مردم به حدی بالا رود که ایرانیان احساس کنند به پایان خط رسیده اند و دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند از جمله آن میتوان به افزایش قیمت دلار (مثلا رسیدن قیمت دلار به مرز هشت هزار تومان در عرض دو ماه) افزایش رکود بیش از پیش در بازار و تعطیلی پشت سر هم کارخانه ها این اتفاق طبقات ضعیف و متوسط جامعه را پشتیبان شروع مذاکرات مجدد میتواند قرار دهد.

وی افزود:زمانی که مردم به این نتیجه رسیدند که دیگر چاره ای برای بهبود این وضعیت به غیر از مذاکره مجدد نیست به مانند مذاکرات هسته ای برگ برنده در اختیار طرف مقابل قرار خواهد گرفت تا دست ایران را در دو موضوع موشکی و مسائل منطقه ببندد در این حالت فشارهای خارجی بر سوریه و احتمال تصرف آن بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

دبیر شورای تبین مواضع بسیج دانشجویی استان به تمرکز رسانه ها در موضوع سوریه اشاره کرد و گفت: به عبارت دیگر امکان از بین رفتن دولت بشار اسد در صورت پشتیبانی تمام و کمال ایران بسیار اندک است بطوریکه این امر می تواند در زمانی‌ مانند جام جهانی که تمرکز همه رسانه ها بر این رویداد است اتفاق بیفتد در عین حال که دست ایران از طریق مذاکرات بسته شد زمان نابودی حزب الله نیز فرا می رسد.

وی با بیان اینکه این قطعات باید به مانند دومینو پشت سر هم اتفاق بیفتد خاطرنشان کرد: ضربه اول دومینو بستن دست ایران در منطقه است که در این میان اروپا نقش پلیس خوب و امریکا نقش پلیس بد را بر عهده خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اروپا با ترساندن ایران از جنگ و یا تحریم بیشتر توسط ترامپ مجبور خواهد کرد، تصریح کرد: مسئولان ما باید این دلهره را داشته باشند که اگر به گفته اروپا عمل نکنند آمریکا کمر اقتصاد ایران را خواهد شکست.

محسنی در پایان سخنان خود به قطعه آخر پازل دشمنان اسلام اشاره کرد و گفت: قطعه آخر این دومینو قطع ارتباط ایران سوریه و حزب الله است بطوریکه هدف آخر نیز بلاشک جمهوری اسلامی ایران خواهد بود که بر سر دو قدرت مهم خود یعنی هسته ای و موشکی معامله کرده و هیچ‌چیز نیز به دست نیاورده است.

ارسال نظرات