خبرهای داغ:
بی بی سی فارسی پس از گذشت چندین قسمت از ورود داعش به سریال پرمخاطب "پایتخت"، بالاخره به بهانه نقد برنامه های نوروزی صداوسیما، سراغ سریال "پایتخت" و به خصوص سرمایه گذار آن رفت.
کد خبر: ۹۰۰۴۹۶۲
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷

 به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، بی بی سی فارسی، رسانه خاندان سلطنتی انگلیس، به بهانه نقد برنامه های نوروزی صداوسیما، به سراغ سریال"پایتخت" رفت و به بهانه های مختلف با تاکید بر وابستگی سازمان اوج، به عنوان سرمایه گذار این سریال، به سپاه پاسداران، سعی کرد به این سریال موفق و پر مخاطب رنگ و بوی امنیتی بدهد و به نوعی این گونه القا کند که موفقیت "پایتخت 5 " مرهون عبور از خطوط قرمز صداوسیما با کمک سپاه بوده است.

 

بی بی سی با تکرار ادعای نخ نما شده عدم استقبال مردم از برنامه های صداوسیما و اشاره به برخی سانسورهای صورت گرفته در برنامه های نوروزی همچون سانسور بخشی هایی از سریال "پایتخت"، مدعی شد: «همزمان با سانسوری که در برنامه‌های مختلف نوروزی اتفاق افتاد، نکته قابل توجه به‌ویژه در مجموعه پایتخت عبور از برخی خطوط قرمز و بیان کردن و تصویر کردن برخی چیزها بود که تا به حال در تلویزیون ایران نمایش داده نشده بود.»

 

بی بی سی بدون اشاره به خطوط قرمز ادعایی خود افزود: «برخی معتقدند مشارکت سازمان اوج که به نوعی بازوی فرهنگی و رسانه‌ای سپاه پاسداران تلقی می‌شود، در تولید این اثر تلویزیونی ممکن است خطوط قرمز را برای رسیدن به اهداف دیگر، عقب رانده باشد. برخی دیگر هم معتقدند این دوگانگی و تضاد زاییده تعدد مراجع تصمیم‌گیری و ابهام در حد و حدود و خطوط قرمز در سیاست‌های این سازمان است.»

 

در حالی بی بی سی مدعی عبور سریال "پایتخت" از خطوط قرمز به دلیل حضور سازمان اوج شده است که پخش این سریال هم با سانسورهایی همراه بود.

 

رسانه رسمی خاندان سلطنتی انگلیس در ادامه سراغ سازمان اوج رفته و برای کمرنگ کردن موفقیت های این سازمان در تولید آثار فاخر، به جای اینکه محصولات سازمان اوج را پر مخاطب بخواند، نوشت "اوج در فیلم های پرمخاطب سرمایه گذاری می کند"!

 

سازمان اوج تهیه‌کننده آثار پرمخاطبی همچون بادیگارد، به‌وقت شام، تنگه ابوقریب و ایستاده در غبار بوده است.

 

البته ناگفته نماند که پس از گذشت چندین قسمت از ورود داعش به "پایتخت" و بیان حقایقی اندک از آنچه در سوریه می گذرد، این واکنش بی بی سی که همواره از حامیان گروه های تروریستی در سوریه بوده و به نوعی بازوی رسانه ای آنها محسوب می شود، طبیعی است و بی شک اگر "پایتخت" در میان ایرانی محبوبیت نداشت، این سریال و عوامل آن با انتقادات شدیدی از سوی رسانه روباه پیر مواجه می‌شدند.

 

بی بی سی که همواره به بهانه مضحک " عدم اجماع در مورد تعریف تروریست" از تروریستی خواندن گروه هایی همچون داعش و النصره پرهیز کرده است، در خبرهای خود سعی کرده تا به نوعی چهره این تروریست ها را تطهیر کند؛ دو خبر زیر تنها بیانگر بخشی از سیاست مزورانه این رسانه است:

 

پشتیبانی شرم‌آور بی‌بی‌سی از عملیات داعش در ایران

 

رسوایی بی بی سی در آزادسازی فلوجه +عکس و فیلم

پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس،

ارسال نظرات