خبرهای داغ:
پناهیان در جمع دانشجویان عنوان کرد
استاد حوزه و دانشگاه گفت: وجه اشتراک کسانی که از گردونه انقلاب خارج شده اند این بوده که پیش از خروج می گفته اند در کشور بحران وجود دارد و این بحران حل نشدنی است.
کد خبر: ۹۰۰۴۹۶۳
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در حسینیه هنر برگزار شد، گفت: سخت‌ترین قسمت ایمان به خدا ایمان به نصرت الهی است به گونه‌ای که انبیای الهی هم زمانی هم می‌آوردند و به همراه مردم این سوال را می‌پرسیدند که نصرت الهی چه زمانی نازل می‌شود.

وی با بیان اینکه انسان‌هایی که روحیه یاس در دل آن‌ها ایجاد می‌شود آرامششان به بیان عوامل یاس و ذکر آن چیزی است که موجب نگرانی آن‌ها می‌شود افزود: ما می‌دانیم که خداوند بندگانش را در موقعیتی قرار می‌دهد که در معرض یاس کامل قرار گیرند و این عادت خداوند است لذا یاس را هیچ گاه جدی نگیرید البته ابلیس در زمانه یاس انسان‌ها مهمترین حسن استفاده را از این امتحان برجسته عملی می‌برد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: عالی‌ترین مرتبه ایمان، ایمان به نصرت الهی است و شاید مهمترین ویژگی امام خمینی رحمت الله در آغاز جریان انقلاب اسلامی ایمان به نصرت الهی بود به گونه‌ای که علمای دیگر هم در مقابل او کم می‌آوردند.

وی با بیان اینکه شجاعت امام هم متاثر از اتکای او به نصرت خداوند بود و هر کسی به این مرتبه از ایمان نمی‌رسد افزود: نام ابلیس از یاس گرفته شده است، چون ابلیس موجودی مایوس است با این وجود دنبالچه‌ها و اذناب ابلیس نیز امروز به دنبال تزریق یاس هستند به گونه‌ای که شاهدیم ماهواره‌ها دائماً به سیاه نمایی و ایجاد یاس می‌پردازند.

 

پناهیان از یاس به عنوان مهمترین ابزار دشمن برای سلطه نام برد و افزود: دشمن ابتدا یاس ایجاد می‌کند و بعد سلطه می‌یابد به گونه‌ای که داعش هم با جنگ روانی به ایجاد یاس می‌پرداخت.

وی افزود: من زمانی که از سردار همدانی و دیگر سرداران مرتبط با سوریه می‌پرسیدم که سرانجام این کشور چه می‌شود، اما به هیچ وجه احدی از این عزیزان به من امیدی از پیروزی نمی‌دادند یعنی حرف آن‌ها این بود که سوریه تا چند سال دیگر تمام می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه از یکی از سرداران نقل شده است که ما تا ۲۰ ساله دیگر امید نداشتیم که یمن تکان بخورد و این از درجات امید است افزود: در هشت سال دفاع مقدس زمانی که رزمندگان در خط مقدم بودند رادیو عراق با طرق مختلف به ایجاد یاس در بین رزمندگان می‌پرداخت و در جریان جنایات گروه تروریستی داعش نیز آن‌ها با تبلیغات به ایجاد یاس می‌پرداختند و بعد سرزمین‌ها را فتح می‌کردند در واقع آن‌ها پیش از فتح با ایجاد یاس سرزمین‌ها را فتح کرده بودند. پناهیان با بیان اینکه اگر ترس نباشد یاس هم اثری ندارد تصریح کرد: در جریان انقلاب اسلامی عده‌ای می‌گفتند مگر می‌شود شاه را تکان داد یا در زمان وقوع غائله کردستان برخی‌ها از جمله عناصر دولت بازرگان ایجاد یاس می‌کردند تا اینکه چمران مایه امید شد و به این غائله پایان داد.

وی افزود: با شروع ترور‌ها در اوایل انقلاب و با شروع جنگ شاهد بودیم که برخی‌ها دچار یاس شدند و متاثر از این یاس در مقابل جبهه انقلاب قرار گرفتند و نهایتاً در کنار دشمن شروع به خیانت کردند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شاهد بودیم که برخی‌ها در ابتدای یاس یار اسلام بودند، اما مایوسانه حرف می‌زدند و ما کم ندیده‌ایم آدم‌های دلسوز، دل نگران مایوس اینجوری را که بعد از مدتی عین ضد انقلاب و بعد ضد انقلاب شدند.

وی با بیان اینکه وجه اشتراک کسانی که از گردونه انقلاب خارج شده‌اند این بوده که پیش از خروج می‌گفته‌اند در کشور بحران وجود دارد و این بحران حل نشدنی است، افزود: بازرگان این را در مجلس شورای اسلامی آن زمان گفت و بعد استعفاء داد، بنی صدر هم این را گفت و بعد از کشور فرار کرد، در آخرین بیانیه‌های فتنه ۸۸ نیز گفتند لااقل قبول کنید که بحران است و به این سادگی نمی‌توان از آن نجات پیدا کرد و منتظری هم این را گفت که امام او را عزل کرد و این ویژگی تمام این افراد بوده است. در هر حال باید ببینیم که دشمن چگونه دستگاه محاسباتی ما را خراب می‌کند که دچار یاس می‌شویم.

وی با بیان اینکه واقعاً قضات از بهترین اقشار جامعه هستند و این ظلم بزرگی است که قوه قضاییه را به فساد متهم کنیم افزود: زمانی من از بیان موضوع اختلاس‌ها انتقاد کردم، چون می‌خواستم فتیله توجه به اختلاس‌ها را کم کند و به همین دلیل مورد انتقاد قرار گرفتم. معتقدم که بیان اختلاس‌ها موجب به یاس می‌شود با این وجود مسئله ما میادینی است که باز هستند و باید آن‌ها را فتح کنیم.

پناهیان با بیان اینکه ما بحران‌های بزرگی را در کشورمان پشت سر گذاشته‌ایم تصریح کرد: ما یک زمانی شاهد خیانت در جنگ بودیم و به همین دلیل هزاران هزار انسان که جزو مخلص‌ترین آدم‌ها بودند قتل عام می‌شدند و ما در پشت جبهه کم کاری داشتیم.

وی افزود: ما با نفوذی‌هایی مواجه بودیم که بعد‌ها ماهیت خود را نشان دادند و اگر من بگویم که این نفوذی‌ها چه کسانی هستند شاید شما از خود بپرسید که آیا واقعا این‌ها نفوذی بوده‌اند؟

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دشمن با استفاده از گوشی‌های موبایل آمده تا یاس را وارد خانه‌های ما و تک افراد کند افزود: باید برای این عرصه مبارزه یک یاعلی بگوییم.

پناهیان با اشاره به اینکه بخشی از یاس جامعه به دلیل افشاگری‌هایی است که در انتخابات‌ها می‌شود و من این افشاگری‌ها را یک روش غلط می‌دانم که به ویژه در سال ۸۴ در صدا و سیما با برگزاری مناظره‌ها شکل گرفت افزود: همواره فرصت‌ها بیش از تهدید‌ها هستند و ما می‌توانیم تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم، اما آن نادانی که نمی‌تواند تهدید را به فرصت تبدیل کند مشکل برنامه ریزی راهبردی دارد.

وی با تاکید براینکه باید در مقابل هر دولتی حد نگه داریم تصریح کرد: برخی‌ها کم دولت را نمی‌بینند و می‌گویند دولت خیانت می‌کند، اما واقعا دولت نمی‌تواند سراسر خیانت کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر می‌خواهیم در عرصه‌های مختلف فعالیت کنیم باید تهدیدها، ضعف‌ها و فرصت‌ها را بشناسیم تصریح کرد: قطعا اگر این گونه عمل کنیم متوجه خواهیم شد که همیشه تعداد فرصت‌ها بیشتر از تهدید‌ها است.

پناهیان با بیان اینکه کسی که مایوس می‌شود بازی بلد نیست افزود: امروز فرصتی پیش آمده تا مردم ما به صحنه بیایند و بازی را یاد بگیرند و ببینند که فرصت‌ها چه قدر زیاد است. اینکه می‌گوییم یاس نباید باشد منظور این است که شیوه فکری یاس نباید وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما برجسته‌ترین امید‌ها را در دفاع مقدس شاهد بودیم تصریح کرد: من هنوز نمی‌توانم بفهمم که چگونه برخی از فرماندهان در شرایطی که ما نیرو و امکانات لازم را نداشتیم می‌توانستند محاسبه کنند که ما پیروز می‌شویم به عنوان نمونه زمانی که ما در ایستگاه حسینیه حضور داشتیم تعداد تانک‌های دشمن از ما بیشتر بود با این وجود هیچ کس جرات نمی‌کرد به فرمانده بگوید که تماس بگیرد تا نیرو و امکانات بفرستند با این وجود، چون سن من از همه آن‌ها کمتر بود من را فرستادند تا این را به فرمانده بگویم.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: در حالی که ما با تیمم نماز می‌خواندیم، اما وقتی که نزد فرمانده رفتم دیدم که او پوتین‌های خود را درآورده و خیلی راحت در کنار آتش دارد پا‌های خود را با قمه قمه آب می‌شورد در هر حال من به او گفتم که بچه‌ها می‌گویند نیرو کم داریم که او در پاسخ به من گفت: اسلام نیروی زیادی دارد هر کس می‌ترسد می‌تواند بازگردد. وقتی که من این جمله را شنیدم حرف خود را دوباره تکرار کردم، ولی او نهیبی به من زد.

پناهیان اضافه کرد: در آن شرایطی که ما داشتیم شاید دو سه نفر از رزمندگان به سمت تانک‌های دشمن تیر انداختند و تانک‌ها عقب نشینی کردند با این وجود فردا در روزنامه‌ها تیتری با مضمون پاتک سنگین جمهوری اسلامی به دشمن منتشر کردند و ما وقتی این را فهمیدیم می‌خندیدیم که واقعا کدام پاتک این نصرت الهی بود.

وی با بیان اینکه ما نتوانستیم تجارب خود را خوب منتقل کنیم و دستگاه‌های محاسباتی خود را به خوبی تنظیم کنیم تصریح کرد: یکی از مسئولان یمنی چند وقت پیش به کشورمان آمده بود که در جا‌های مختلفی از جمله دانشگاه‌ها به ایراد سخنرانی پرداخت با این وجود یکی از سوالات مشترکی که همیشه از او پرسیده می‌شد این بود که آیا شما موشک دارید در هر حال گفته بود که چرا مدام از من این سوال را می‌پرسید مگر شما ابتدای جنگ موشک داشتید ما بعد از ۷ سال توانستیم موشک درست کنیم، ولی یمنی‌ها ظرف دو سال به این توانمندی رسیدند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز حملات شدیدی به شهر‌های یمن می‌شود در حالی که آن‌ها یک هزارم امکانات ما برای مقاومت را ندارند تصریح کرد: با این وجود یمنی‌ها صد برابر ما به دشمن ضربه زده‌اند. سوال این است که واقعا دنیا امروز چه خبر است به نظر من پیروزی آسان شده و البته در سوریه و عراق نیز وضعیت مانند یمن است.

پناهیان با بیان اینکه در عراق پیش گو‌ها با استرلاد سر و کار داشتند حرف‌هایی می‌زدند که یاس مطلق بود، ولی ما شاهد پیروزی جریان مقاومت بودیم.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس در صبح گاه‌ها یکی از شعار‌ها این بود که می‌گفتند "روحیه " و در پاسخ رزمندگان می‌گفتند عالیه باید ببینیم که رزمندگان در چه شرایطی این پاسخ را می‌دادند، اما از آن نیرو‌های حزب اللهی این روحیه‌ها از یادشان رفته است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در زمان فتنه ۸۸ که برخی از دوستان تظاهرات‌ها را می‌دیدند یاس وجودشان را می‌گرفت و این خیلی عجیب بود که ما بعد از حرمت شکنی‌های عاشورا شاهد این بودیم که چگونه تمام مملکت زیر و رو شد.
پناهیان با اشاره به اینکه ما و مسئولان اشتباهات و اشکالات زیادی داریم، ولی این‌ها نباید موجب یاس شود تصریح کرد: امکان ندارد که ما به بن بست برسیم.

وی با بیان اینکه خداوند گاهی اوقات بنده را در بن بست مطلق می‌رنجاند و دوست دارد که بنده برود در خانه او تضرع کند تصریح کرد: در مورد یاس شیوه درست محاسبه لازم است و این محاسبه نیازی به ایمان ندارد، اما از سوی دیگر هم یکی از موارد مورد نیاز برای مقابله با یاس داشتن ایمان است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه ۴۰ سال است جریانات متعدد می‌گویند که دیگر بیش از دو ماه به عمر این انقلاب نمانده تصریح کرد: اگر بخواهیم می‌توانیم از حرف‌های این‌ها مستند‌های متعدد بسازیم و خود را در تمام ۳۶۵ روز سال با این مستند‌ها سرگرم کنیم.
پناهیان با بیان اینکه امروز دشمن از ما ضربه خورده است تصریح کرد: خیلی عجیب است که زمانی یکی از کاندیدا‌ها گفت: یعنی چه که می‌گویید تمدن غرب در حال فروپاشی است من در همان زمان گفتم که این یک آدم خطرناکی است، چون به آنجا ایمان دارد و این در منطق دین یعنی شرک، در واقع اگر ما برای دشمن قدرت قائل شویم این خطرناک است.

وی گفت: قرآن می‌گوید که تمدن کفر تمدن تار عنکبوتی است واقعیت این است که امروز دوران تمدن غرب گذشته و علایم آن نیز روشن است، اما ما نمی‌توانیم مانند BBC به این موارد بپردازیم ما نمی‌توانیم دشمن را به یاس مطلق برسانیم یاسی که دلایل آن وجود دارد و به طور قطع می‌توانیم گفت که آن‌ها امروز صرفا برای خالی نبودن عریضه نفس می‌کشند.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید براینکه تمدن غرب هیچ گونه مقاومتی در مقابل امام زمان (عج) نخواهد داشت تصریح کرد: اگر امروز در غرب از مردم بپرسیم که تفریح شما چیست و به چه چیزی دل خوش هستند حرفی برای گفتن ندارند.

پناهیان افزود: حضرت زینب کسی بود که در اوج بلا آرام و قدرتمند و امیدوار بود و در مقابل دشمن را به یاس می‌کشاند، اما ببینید که ما چه قدر با این آدم بزرگ فاصله داریم متاسفانه ما اصلا و ابدا به آدم‌های بزرگ مانند حضرت زینب تاسی نمی‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: حضرت زینب در جلسه عبیدالله و یزید به گونه‌ای صحبت می‌کرد انگار چند روزی از سقوط آن‌ها گذشته است و به همین دلیل عبیدالله و یزید از این قدرت حضرت زینب و یاسی که به آن‌ها القا می‌کرد کفرشان درمی آمد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اتفاقا خطبه‌های حضرت زینب (س) آتشین نبوده بلکه آنچه که یزید را به هم می‌ریخته است آرامش حضرت زینب بوده با این وجود من گاهی به دوستان می‌گویم که بحث‌های حماسی نکنید، چون ما پیروز شده‌ایم و مدتی هم از این پیروزی گذشته است. اکنون بحث این است که ما امام حسین (ع) را جهانی کنیم.

پناهیان با اشاره به اینکه باید برویم و ببینیم که در پیاده روی اربعین چه تعدادی آدم حضور پیدا می‌کنند تصریح کرد: نباید بگذاریم که دشمن ما را به محاصره یاس و رعب در بیاورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها