خبرهای داغ:
استاندار فارس گفت: باغ موزه دفاع مقدس باید در زمان‌بندی مشخص در سال جاری، به‌منزله مجموعه برجسته فرهنگی و یادمانی کارکرد‌های مختلف را برای بازدیدکنندگان مهیا کند.
کد خبر: ۹۰۰۵۰۴۲
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شیراز، اسماعیل تبادار در ششمین جلسه شورای هماهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، با بیان اینکه جایگاه گردشگری مجموعه باغ‌موزه دفاع مقدس استان فارس باید در کنار شاهچراغ (ع)، حافظ، سعدیه، زندیه تعریف شود، عنوان کرد: این مجموعه باید در زمان‌بندی مشخص در سال جاری، به‌منزله مجموعه برجسته فرهنگی و یادمانی کارکرد‌های مختلف را برای بازدیدکنندگان مهیا کند.

تبادار، بر ضرورت همکاری شورای شهر، شهرداری شیراز و استانداری فارس برای سامان‌بخشی، الحاق و تغییر کاربری زمین‌های پیرامون مجموعه باغ‌موزه دفاع مقدس تأکید کرد.

وی همچنین درخصوص تأمین نیاز‌ها و رفع مشکلات خانواده‌های ایثارگران خاطرنشان کرد: این موضوع به‌ویژه در زمینه اشتغال باید در چارچوب قانون و در راستای تحقق سهم ۳۰‌درصدی فرزندان این افراد در استخدام ادارات و سازمان‌های گوناگون پیگیری شود.

گسترش باغ‌موزه دفاع مقدس، مهم‌ترین هدف این مجموعه است

در ادامه این نشست، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: پیگیری وضعیت الحاقات زمین‌های پیرامونی باغ‌موزه دفاع مقدس مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف این مجموعه در سال جاری است.

سرهنگ حمیدرضا گرامی افزود: باغ‌موزه دفاع مقدس که در دهه فجر سال گذشته با حضور ویدیوکنفرانسی رئیس جمهور افتتاح شد، در سال جاری به‌صورت کامل موزه‌آرایی خواهد شد و به اتمام خواهد رسید.

وی همچنین با بیان اینکه جمعیت ایثارگری استان فارس 250 هزار نفر را دربر می‌گیرد، گفت: تجلیل و تکریم پیشکسوتان ایثارگر فارس، شامل شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان از جمله فعالیت‌های مهم این بنیاد در سال جاری است که با عنوان برنامه «آن‌هایی که مانده‌اند» در طول سال و در مناسبت‌های مختلف برگزار خواهد شد.

وی همچنین به ضرورت تسهیل اعزام کاروان‌های راهیان نور به منطقه القمه که محل اجرای عملیات کربلای چهار است و در جنوب شرقی خرمشهر قرار دارد، اشاره کرد که ساخت و تجهیز آن توسط استان فارس صورت گرفته است.

یادمان شهدا به باغ‌موزه دفاع مقدس منتقل شود

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این جلسه، با بیان اینکه گسترش مجموعه باغ‌موزه دفاع مقدس در دستور کار این شوراست، گفت: ۱۹مکان در  چهار محور کریمخان، زند، قصردشت و انقلاب به‌منظور بازآفرینی محور‌های شهری برای ساخت موزه در طرح قرار گرفته است.

احمدرضا دستغیب افزود: الحاق ۲۰هزار متر زمین در جوار موزه دفاع دفاع مقدس از محور‌های مهم این طرح است و در اولویت‌های شورای شهر شیراز قرار دارد.

وی از ضرورت تغییر جایگاه یادمان شهدا از دار‌الرحمه شیراز به موزه دفاع مقدس خبر داد و عنوان کرد: باغ‌موزه دفاع مقدس به‌دلیل نزدیکی به فرودگاه شهید دستغیب شیراز جایگاه مناسبی برای ادای احترام مقامات کشوری و بین‌المللی به شهداست و شورای شهر و شهرداری شیراز آمادگی گسترش و احداث این مجموعه را دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها