رویترز مدعی شد: کاهش ارزش ریال ایران به دلیل نگرانی از بازگشت تحریم‌ و خروج آمریکا از توافق برجام رکورد زد.
کد خبر: ۹۰۰۵۱۰۲
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹


به گزارش  خبرگزاری بسیج،  روز یکشنبه ارزش پول رسمی ایران به دلیل نگرانی‌ها از بازگشت تحریم‌های آمریکا 5.5 درصد کاهش یافت و رکورد جدیدی را به ثبت رساند. نگرانی بازار از این بابت است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تهدیدات خود را تا خروج از توافق هسته‌ای با تهران ادامه دهد.

بر اساس این گزارش در زمان بازگشایی بازار قیمت دلار با 2 هزار و 990 تومان افزایش به 54هزار و 700 ریال در پایتخت معامله شد.

مجلس هم از وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی دعوت کرد تا روز سه شنبه در مجلس برای توضیح بیشتر در این زمینه حضور یابند البته قرار است این جلسه پشت درهای بسته انجام شود.

بر اساس این گزارش ارزش ریال در اوایل ماه فوریه به حدود 47 هزار ریال در برابر دلار رسیده بود که این رقم در اواسط سپتامبر 36 هزار ریال بود.

کاهش ارزش ریال به دلیل نگرانی از توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی است. ترامپ در ماه ژانویه اعلام کرد که این توافق باید اصلاح شود وگرنه از آن خارج خواهد شد.

از سال گذشته بانک مرکزی ایران اجازه داده است تا ارزش ریال کاهش یابد تا بلکه بتواند اثرات تورم بالا را جبران کند و صادرات خود را در بازارهای جهانی رقابتی‌ کند اما کاهش ارزش ریال طی چند ماه گذشته شدت بیشتری پیدا کرده و این مسئله تا حدود زیادی برای مقامات این کشور مشکل‌ساز شده است.

ارسال نظرات