یاراحمدیان در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

کم کاری دولت برای تحقق شعار سال 96/ قراردادهای سفید امضا، معضلی بزرگ برای جامعه کارگری

رئیس مجمع عالی نمایندگان کارگران جمهوری اسلامی ایران گفت: در شرایط کنونی بیش از 95 درصد کارگران با قراردادهای موقت یک ماهه درحال فعالیت هستند و این مهم ترین دغدغه و چالش برای قشر کارگری می باشد.
کد خبر: ۹۰۰۵۱۳۷
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۹

سید محمد یاراحمدیان رئیس مجمع عالی نمایندگان کارگران جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با تأکید بر اینکه تنها با جهاد اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی است که می توان از بحران های اقتصادی عبور کرد، اظهار داشت: نحوه فعالیت جامعه کارگری و سطح عملکردی این قشر از جمله شاخصه های مهم در جهاد اقتصادی است که باید گفت این عرصه در کشور با غفلت مواجه بوده است.

وی به لزوم توجه مسئولان به امنیت شغلی کارگران تأکید کرد و گفت: در شرایط کنونی بیش از 95 درصد کارگران با قراردادهای موقت یک ماهه درحال فعالیت هستند و این مهم ترین دغدغه و چالش برای قشر کارگری می باشد.

این فعال جامعه کارگری با بیان اینکه دولت در تحقق شعار سال 96 کم کاری کرده است، افزود: در سال گذشته هم که سال تولید و اشتغال بود در عمل هیچ اتفاقی برای حل معضلات کارگران از جمله موضوعات قراردادی رخ نداده است.

یاراحمدیان تصریح کرد: ما اعتقاد داریم که حل این مشکل با عمل به قانون صورت می گیرد و حداقل خواسته ما این است که کارگرانی که در مشاغلی با ماهیت دائمی کار می کنند، طبق استانداردهای بین المللی کار، به صورت دائمی قرارداد منعقد کنند.

وی در پایان اذعان کرد: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با صدور بخش نامه ها و دستور العمل هایی محکم می تواند روابط حوزه کار را به خوبی ترسیم کند اما در این بخش هم کم کاری شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار